پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 533092 تاریخ : 1399/09/22-12:42:12
,1,22,
بانک مهر ایران، بانک مردم است

دکتر اکبری در مراسم افتتاح شعبه فردیس:

بانک مهر ایران، بانک مردم است

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این بانک از 13 سال پیش تا کنون نسبت به پرداخت تسهیلات خرد اقدام می کند و می توان گفت بانک مهر ایران، بانک مردم است.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران به مناسبت سالروز تأسیس این بانک(22 آذر)، صبح امروز شعبه فردیس (کد 2504) این بانک افتتاح شد.

در این مراسم دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک، یوسف نجدی مدیر امور استان ها، محبوبه رنجبر مدیر روابط عمومی و احمدرضا دهقان، مدیر شعب استان البرز و همچنین مجتبی قاسمی رئیس شورای شهر فردیس حضور داشتند.
مدیرعامل بانک در این مراسم اظهار کرد: بانک های تجاری مختلف بیشتر بنگاه های اقتصادی را تأمین مالی کرده و تسهیلات کلان پرداخت می کنند؛ اما بانک مهر ایران از 13 سال پیش تا کنون نسبت به پرداخت تسهیلات خرد اقدام می کند و می توان گفت بانک مهر ایران، بانک مردم است.
وی این طور ادامه داد: بانک مهر ایران تسهیلات خود را با کارمزد صفر تا چهار درصد پرداخت می کند. این کارمزد اندک زمانی پاسخ نیازهای بانک را می دهد که حساب تعداد بالایی از افراد در بانک متمرکز شود. این بانک عمده خدمات خود را بر مبنای گردش حساب مشتریان ارائه می کند و الزامی به سپرده گذاری وجود ندارد. هر فرد حقیقی یا حقوقی که بتواند گردش حساب خود را نزد این بانک متمرکز کند، می تواند از تسهیلات این بانک استفاده کند یا نیازمندانی را معرفی کند تا از این تسهیلات بهره مند شوند.
اکبری با اشاره به اینکه بانک مهر ایران به سرعت در حال توسعه در شهرهای کوچک است، گفت: سیاست بانک این بوده که بیشتر در شهرهای کوچک که نیاز به تسهیلات قرض الحسنه وجود دارد، امکان بهره مندی از این تسهیلات ایجاد شود. امیدوارم با رویکردی که در بانک وجود دارد و همتی که همکارانم در استان البرز دارند، خدمات بانک در این استان بیش از پیش گسترش یابد. البته اکنون شعب این استان از چهار به هشت شعبه افزایش پیدا کرده است. این رویکرد مد نظر است که در شهرهای اقماری تهران و کرج شعبه ایجاد کنیم.
وی اظهار کرد: ساکنان این شهرها به ویژه در حوزه توانمندسازی می توانند از تسهیلات بانک مهر ایران بهره مند شوند. باید به سمتی برویم که صدقه را با وام های قرض الحسنه جایگزین کنیم. صدقه کار توانمندسازی انجام نمی دهد؛ اما وام قرض الحسنه افراد را توانمند می کند. هنگامی که فرد برای پرداخت وامش تلاش می کند، حرکت وی منتج به ایجاد درآمد برایش می شود.
مدیرعامل بانک مهر ایران با تأکید بر حمایت این بانک از تولید داخلی، گفت: ما دو طرح حمایت از کالای ایرانی و کالاکارت را نیز اجرا کرده ایم. این طرح ها هم به تولیدکنندگان کمک می کند، هم باعث افزایش قدرت خرید مصرف کنندگان می شود. رویکرد بانک به سمت توانمندسازی مردم رفته است.
وی افزود: گفته شد در شهر فردیس پیمانکارهای زیادی در حوزه ساخت وساز فعال هستند. قطعاً این پیمانکاران کارگران زیادی دارند که قطعاً از نظر مالی نیاز به حمایت دارند. می توان با هدایت کارگران و متمرکز کردن حساب های آن ها در این بانک، باعث شد تا آن ها به پشتوانه گردش حساب خود از تسهیلات قرض الحسنه این بانک بهره مند شوند. کارفرماها نیز در صورتی که حساب خود را در این بانک متمرکز کنند، بانک می تواند به کارگرانی که آن ها معرفی کنند، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کند.
اکبری اظهار کرد: ما تعهد می دهیم هر منابعی که در شعبه فردیس جمع آوری شود، صرفاً در همین شهر مصرف می شود. شهرداری فردیس، شورای شهر، دهیاری ها، پیمانکاران شهرداری، واحدهای صنعتی و... در صورتی که حساب های خود را در بانک مهر ایران متمرکز کنند، می توانیم با کمک یکدیگر تحولی را در این شهر در حوزه تسهیلات قرض الحسنه ایجاد کنیم.
مدیرعامل بانک مهر ایران گفت: قول می دهم تا حد ممکن خدمت رسانی را آسان کنیم و بروکراسی را حذف کنیم. در حال حاضر افتتاح حساب ما به طور کامل با نرم افزار همراه بانک قابل انجام است. پرداخت تسهیلات نیز به مبارکی 22 آذر که سالروز تأسیس بانک است، به زودی روی بستر همراه بانک ارائه می شود. به این صورت رفت و آمد به شعبه را به حداقل ممکن می رسانیم. فردی که می خواهد وام بگیرد، کافی است بر بستر همراه بانک افتتاح حساب کند، گردش حساب ایجاد کند و سپس تسهیلات دریافت کند.
اکبری سخنان خود را این طور به پایان برد: هر چه خدمات بانک مهر ایران گسترش یابد، رضایت مردم بیشتر می شود. زیرا اقشار متوسط و دهک هایی پایین درآمدی کمتر می توانند از تسهیلات بانک ها برخوردار شوند. علتش هم این است که بانک ها بیشتر در حوزه های کلان تسهیلات پرداخت کرده و اشخاص حقوقی را پوشش می دهند. اما بانک مهر ایران وظیفه ذاتی اش پوشش نیازهای این بخش از جامعه است. امیدوارم افتتاح این شعبه برای مردم فردیس و بانک مهر ایران منشأ خیر باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 352
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران