پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 7086 تاریخ : 1391/09/25-09:03:23
,9,17,21,
بانک مرکزی بزرگترین مانع اختصاص ارز به حوزه سلامت

بانک مرکزی بزرگترین مانع اختصاص ارز به حوزه سلامت

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه هم‌اکنون بانک مرکزی بزرگترین مانع اختصاص ارز به حوزه سلامت است، گفت: وزارت بهداشت در ۳ ماه اخیر حدود یک میلیارد دلار به حوزه دارو اختصاص داده است.

 

حسینعلی شهریاری با یادآوری حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هفته گذشته کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، تصریح کرد: علت اصلی حضور وزیر در نشست هفته پیش پاسخگویی درباره قرار نگرفتن دارو و تجهیزات پزشکی در اولویت اول و دوم تخصیص ارز بوده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر اساس اظهارات وزیر صنعت، معدن وتجارت، اولویت‌بندی اختصاص ارز به حوزه دارو به اعلام نظر وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بستگی دارد، گفت: اگرچه ۲ وزارتخانه بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و صنعت، معدن وتجارت تمام تلاش خود را برای اختصاص ارز به دارو انجام داده‌اند، اما هم‌اکنون بانک مرکزی در اختصاص اعتبار کوتاهی می‌کند.

وی با اعلام اینکه بانک مرکزی بزرگترین مانع اختصاص ارز به حوزه سلامت است، افزود: متأسفانه مجلس نمی‌تواند از ابزار قانونی برای کنترل این مشکلات و پاسخ خواستن از بانک مرکزی استفاده کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در ۳ ماه اخیر حدود یک میلیارد دلار به حوزه دارو اختصاص داده است، یاد‌آور شد:‌ این در حالی است که نیاز کشور برای یک ذخیرۀ ۶ ماهه در حدود دو ونیم میلیارد دلار ارز است.

شهریاری با بیان اینکه اعتبارات کنونی به هیچ عنوان برای تأمین ذخایر دارویی کافی نیست، گفت: این مقدار تنها می تواند تا یک سوم نیاز ما را  برآورده کند و باقی آن هنوز بلاتکلیف است که باید فکری جدی برای آن کنند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه سلامت باید در اولویت اصلی دولت قرار گیرد، افزود: متأسفانه دولت بین وزارتخانه‌های خود نیز تفاوت قائل می‌شود، که هم‌اکنون شاهد این هستیم که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نظر میزان اعتبارات در رده یازدهم قرار دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، نقش وزارت‌خارجه و دستگاه دیپلماسی را در کاهش مشکل واردات دارو بسیار تأثیرگذار خواند وتصریح کرد: هم‌اکنون یکی از موانع واردات مطلوب دارو، مشکل انتقال ارز از کشور به شرکت‌های خارجی است، از این رو این وزارتخانه باید تلاش خود را در جهت حل این مشکل انجام دهد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 340
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران