پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421398 تاریخ : 1397/08/23-17:04:05
,17,11,
بانک سرمایه گذاری اروپا 750 میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها پرداخت می کند

مسئول سیاستگذاری واحد لجستیک و حمل و نقل دریایی اروپا مطرح کرد:

بانک سرمایه گذاری اروپا 750 میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها پرداخت می کند

مسئول سیاستگذاری واحد لجستیک و حمل و نقل دریایی اروپا گفت: بانک سرمایه گذاری اروپا 750 میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها به منظور کاهش انتشار آلودگی ها پرداخت می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، واسیلیوس دیمتریادس در دومین روز از سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با همکاری اتحادیه اروپا برگزار شد، افزود: 2 مساله مهم در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی مطرح است، یک مورد تولید گازهای گلخانه ای بوده و دیگری آلودگی هوایی ایجاد شده توسط کشتی ها ،شناورها و لزوم استفاده از سوخت های جایگزین است.

2,5 درصد آلودگی گازهای گلخانه ای در دنیا بواسطه حمل و نقل دریایی است

وی تصریح کرد: در حال حاضر در حدود 2,5 درصد آلودگی گازهای گلخانه ای در دنیا بواسطه حمل و نقل دریایی ایجاد می شود. در سال 2013 کمیسیون مربوطه در اتحادیه اروپا استراتژی معینی را برای تداوم مقابله با آلودگی های گازهای گلخانه ای تدوین و تصویب کرد.

مسئول سیاستگذاری واحد لجستیک و حمل و نقل دریایی اروپا گفت: با همکاری کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی باید صنعت حمل و نقل دریایی به سمت کاهش تولید گازهای گلخانه ای برود.اتحادیه اروپا در این زمینه با سازمان جهانی دریانوردی همکاری های گسترده و نزدیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ارائه شده توسط سازمان جهانی دریانوردی به منظور کاهش 50 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050 نسبت به سال 2008بدین معنی است که راهکارهای کوتاه مدت برای رسیدن به این هدف باید در نظر گرفته شود.

سالانه 50 میلیون یورو برای تحقیقات حمل و نقل دریایی اختصاص پیدا می کند

مسئول سیاستگذاری واحد لجستیک و حمل و نقل دریایی  اروپا اذعان داشت: براساس تحقیقات انجام گرفته فعالیت های مورد نیاز برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا قبل از سال 2023 را می توان به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کرد. از جمله راهکارهای کوتاه مدت می توان به تقویت EEDI برای ساخت کشتی های جدید، بهینه سازی مصرف سوخت در کشتی های موجود و بهینه سازی مدیریت اشاره کرد. در مورد راهکارهای طولانی مدت، استفاده از سوخت های جایگزین بدون آلودگی کربنی و تغییر زیرساخت های اساسی، قابل تامل است.

دیمتریادس خاطرنشان کرد: طبق سیاست گذاری های انجام شده، بودجه لازم در راستای برنامه های کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در اتحادیه اروپا از طرق مختلف تامین می شود. بر اساس برنامه افق 2020، سالانه 50 میلیون یورو به انجام تحقیقات و ارائه نوآوری در حمل و نقل دریایی اختصاص پیدا می کند.

وی اظهار داشت: بانک سرمایه گذاری اروپا 750 میلیون یورو برای بهینه سازی کشتی ها با تجهیزات مدرن به منظور کاهش انتشار آلودگی ها اختصاص داده است. برنامه بودجه سال 2021 تا 2027 کمیسیون CEF حاکی از اختصاص بودجه 30 میلیارد یورویی به منظور تغییر در زیرساخت های حمل و نقل در اروپا با تاکید بر هوشمندسازی و کاهش تولید گازهای کربنی است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 382
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران