پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421425 تاریخ : 1397/08/23-21:34:51
,15,
بانک بدنبال مشتری و دغدغه‌های مشتریان

بانک بدنبال مشتری و دغدغه‌های مشتریان

نشست تخصصی اپ‌های پرداختی و پیام رسان‌های داخلی در دومین روز از چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، در دومین روز از برگزاری چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران، نشست تخصصی اپ‌های پرداختی و پیام رسان‌های داخلی در سالن بهارستان بوستان گفتگو با همراهی دبیر علمی این پنل فرامرز خالقی و اعضای این پنل به ترتیب سید میثم سید صالحی، مهندس رستم‌شاه گشتاسبی، مهندس احمد جعفری و امیرحسین داوودیان برگزار شد .

در ابتدای نشست فرامرز خالقی درباره موضوع وضعیت پیام رسان‌های داخلی و محبوبیت برخی از آنها در کشور صحبت کرد و گفت: پیام رسان پر مخاطب فعلی سروش و در بین ابزارهای پرداخت تاپ، محبوب ترین ابزار پرداخت کشور است.

 

چرا پیام رسان‌ها ؟

وی بر اساس آمارهای ارائه شده جهانی افزود: مردم در گوشی خود معمولا 26 الی 27 برنامه دارند و میانگین استفاده افراد در ماه از این اپلیکیشن ها در سال 2012 در حدود 23 ساعت ، در سال 2014 در حدود 30 ساعت و در سال 2016 در حدود 30 ساعت است.

خالقی افزود: پیش بینی می‌شود که تا پایان سال 2021 افراد استفاده کنند از مسنجرها 2.48بیلیون نفر میرسد که برخی معتقد هستند که این عدد تا پایان سال 2018 محقق می‌گردد.

 

تاثیر پیام رسان‌ها در صنعت پرداخت

وی در ادامه تصریح کرد: 4 پیام رسان برتر دنیا بیش از 3 بیلیون کاربر فعال دارد که هر کدام ماهانه 5 مرتبه از آنها استفاده می‌کنند که اگر ابزارهای پرداخت با این شیب حرکت کنند پول نقد نیز از بین می‌رود و پیش بینی می‌شود که تعداد شعب بانک‌های دنیا تا سال 2020 نصف می‌شود.

 

در شروع نشست تخصصی گشتاسبی گفت: وی چت ماهانه یک هزار و 50 میلیون کاربر فعال برای خرید ، تاکسی، سینما، هواپیما، ... دارد و کاربر دغدغه دیگری در این حوزه ابزار های هرید و پرداخت ندارد.

گشتاسبی اپ‌های پرداختی را به دو دسته ابزارهای پرداخت موبایلی و اینترنتی تقسیم کرد و افزود: بانک‌ها می‌توانند با استفاده از تخصص زیرساخت های اجتماعی ، شبکه های اجتماعی خود را ایجاد نمایند لذا باید در محیط امن و در شبکه امن پرداخت مشتری را انجام دهیم که یک هم افزایی است.

وی گفت: رسالت بانک ، ایجاد بانکداری اجتماعی و ارایه خدمات بانکی است، این درحالی است که رسالت بانک ایجاد شبکه اجتماعی و پیام‌رسان نیست.

سید صالحی مدیر عامل سروش، تصریح کرد: در عصر حاضر 4 سرویس اولیه وجود دارد که در داخل نیز روی آن کار شده است که هر کس اگر روی این 4 سرویس کار کند می‌تواند مخاطب بالایی به سمت خود جذب کند.

این 4 سرویس عبارتند از: سرویس پرداخت، سرویس احراز هویت، سرویس استریمینگ و سرویس مسیجینگ؛ بطور نمونه روبیکا بر روی بستر استریمینگ سرمایه گذاری کند.

صالحی خاطرنشان کرد: بازگشت کاربر به پیام رسان‌ها در اولیت‌های بالایی اهمیت دارد و حوزه کمی که در پیام رسان‌ها کمتر به آن پرداخته شده AR و VR در ابتدا و بیگ دیتا حوزه بعدی است.

صمدی نیز به بررسی ترند دنیا بر روی اپلیکیشن‌های پرداخت، و ترند این رویکرد در ایران پرداخت و گفت: بانک بدنبال مشتری و دغدغه های مشتریان است، درکنار آن پیام رسان ها نیز بدنبال دغدغه های مشتریان خود هستند و اتفاق جدید ترند دنیا به سمت پرداخت نادیدنی (Invisible payment) است و اتفاقی که در حوزه صنعت پرداخت ایران رخ داده است ، اتفاقی بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: فضای ایران با فضای رقابت خارجی قابل مقایسه نیست و سرمایه گذاری صحیح انجام نمی‌شود. سرمایه گذاری وی چت در چین به اندازی سرمایه گذاری ما در صنعت نفت است.

داوودیان در ادامه با اشاره به فضای داخلی ایران گفت: فضای ایران با فضای سایر نقاط دنیا متفاوت است. اگر تحریم‌ها وجود نداشت، قطعا ایران حرفی برای گفتن در این صنعت نداشت !

اپلیکیشن های پیام رسان تمایل بیشتری برای رفتن به سمت پرداخت دارند ، زیرا درآمدهایی از حوزه مسیجینگ حاصل نمی‌شود.

در حالیکه ابزار پرداخت در کشور ایران فقط برای حوزه‌های پرداخت استفاده میشود و هیچ کدام از پیام رسان داخلی هنوز قادر به ارائه به تنوع و نوع سرویس های پیام رسانه خارجی نیستند.

دکتر بیات دبیر کل رویداد ITE 2018 در انتهای پنل برای اهدای مدال به اعضای پنل حضور یافتند و به رسم یادبود به اعضای این نشست تخصصی مدال اهدا گردید.

 

چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران 22 تا 24 آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران، واقع در بوستان گفت‌وگو در حال برگزاری است.

نشست اپ‌های پراختی و پیام رسان‌های داخلی

 

نشست اپ‌های پراختی و پیام رسان‌های داخلی

 

نشست اپ‌های پراختی و پیام رسان‌های داخلی

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 337
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران