پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494593 تاریخ : 1398/09/12-14:42:19
,1,
بانک ایران زمین با تاسیس شعبه ارزی به صادر کنندگان کمک کنند

بانک ایران زمین با تاسیس شعبه ارزی به صادر کنندگان کمک کنند

دارایی‌نژاد با اشاره به مشکلات صادرکنندگان میوه برای دریافت ارز حاصل از صادرات، گفت: بانک ایران زمین با تاسیس شعبه ارزی به صادر کنندگان کمک کند و مطمئن باشد اگر امکاناتی در اختیار این صنف گذاشته شود از سوی اتحادیه نیز همکاری خواهد شد.

به گزارش خبرگار بانک و صنعت، مصطفی دارایی‌نژاد‌ رییس اتحادیه صنف بارفروشان تهران امروز (سه‌شنبه) در آیین امضاء تفاهم نامه این اتحادیه با بانک ایران زمین اظهار کرد: میدان میوه و تره‌بار تهران با مساحتی بالغ بر 300 هکتار، روزانه 15 تا 20 هزار تن ورودی بار از کل کشور به تهران دارد که به سطح شهر ارسال می‌شود.

 

هنوز یک سردخانه نداریم

دارایی‌نژاد‌ تصریح کرد: این در حالی است که شب عید ورودی بار به میادین حدود 30 تا 40 هزار تن است که متاسفانه هنوز یک سردخانه نداریم، زمانی که در قلب کشور سردخانه وجود نداشته باشد و بار دپو نشود این گرانی‌ها به وجود می‌آید.

 

عدم الگوی کشت در کشور

وی با انتقاد از عدم الگوی کشت در کشور گفت: مشکلات بسیار است اما برای حل آن‌ها هیچ درخواست کمکی از دولت نداریم و تنها خواسته ما از دولت این است که مانعی برای کسب مجوزها نشوند.


دارایی‌نژاد افزود: ایران 15 واردکننده موز و 100 صادرکننده انواع میوه دارد که متاسفانه فاقد طرح علمی و بسته‌بندی  هستند. این در حالیست که کشور به ارزآوری نیاز دارد، زمانی که میوه گران می‌شود بسرعت جلوی صادرات میوه گرفته می‌شود .

 

دارایی‌نژاد‌: فله فروشی تمام شد و باید تازه خوری را آغاز کنیم

 

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر الگوی کشت باید الگوی مصرف نیز عوض شود، گفت: مردم باید بدانند که دیگر فله فروشی تمام شد و باید تازه خوری را آغاز کنیم که مردم به دلیل عدم ثبات قیمت از این کار پرهیز می‌کنند.


رییس اتحادیه صنف بارفروشان تهران با انتقاد از عدم استفاده از آبیاری قطره‌ای در باغات کشور اعلام کرد: اتحادیه با همکاری بخش خصوصی زمینی در نظر گرفته که تولید را علمی و دستگاه‌های بروز وارد کند، دستگاه‌هایی هستند که اگر وارد ایران شوند 30 الی 40 درصد کاهش مصرف آب دارد.


دارایی‌نژاد با اشاره به مشکلات صادرکنندگان میوه برای دریافت ارز حاصل از صادرات، خواستار شد: بانک ایران زمین با تاسیس شعبه ارزی به صادر کنندگان کمک کند و مطمئن باشد اگر امکاناتی در اختیار این صنف گذاشته شود از سوی اتحادیه نیز همکاری خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما به خوبی با استانداردها و سلیقه بازارهای بین‌المللی آشنا هستیم و برای صادرات نیز از ظرفیت و توانایی خوبی برخوردار هستیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 397
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران