پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353318 تاریخ : 1397/05/08-18:07:15
,12,15,
بازی ها تاثیر گذار بر روند زندگی

گزارش

بازی ها تاثیر گذار بر روند زندگی

آن طور که از شواهد پیداست سلیقه های عمومی بازیکنان بازی های کامپیوتری و موبایلی نشان می دهد جذب بازی هایی می‌شوند که به مرز واقعیت نزدیک باشند و بتوانند دنیای مجازی و دنیای واقعیت را هم زمان تجربه کنند.

به گزارش بانک و صنعت ، دو بازی پوکمون گو و نهنگ آبی در مدتی قبل سرو صداهای بسیاری در دنیا ایجاد کردند. بازی پوکمون گو محبوبیتش به حدی رسید که در آمار تصادف هم در دنیا تاثیر گذاشت و یا بازی نهنگ آبی که منجر به خودکشی چند نوجوان شد.

حال سوال ایجاد می‌شود که این بازی ها می توانند اثرات مثبت بگذارند یا مخرب؟ اصول این بازی‌ها باید این باشد که در راستای ایجاد اوقات فراغت استفاده شوند. اما این بازی‌ها می‌توانند در قالب یک بازی به اطلاعات شخصی افراد نفوذ کنند و یک جاسوس باشند. بازی‌هایی که می‌توانند اغلب به اطلاعات شخصی افراد دسترسی داشته باشند و موقعیت جغرافیایی فرد را شناسایی کنند اغلب خیلی زود توسط دولت‌ها فیلتر می‌شوند؛ که بازی پوکمون گو و نهنگ آبی با توجه به آثار مخربی که داشت خیلی زود در ایران نیز فیلتر شد.

برای مثال در ایالات متحده آمریکا که از بزرگ ترین تولیدکننده های بازی های رایانه ای در سطح دنیا محسوب می‌شود و بازی‌های دارای خشونت و مسایل جنسی را در هم تولید می‌کند، اما محدودیت‌هایی را نیز قایل شده است و اساسا توزیع برخی بازی‌ها در این کشور محدودیت دارد و سخت افزاری طراحی شده که بر اساس قانون سنای آمریکا ایجاد شده است، این اقدام در راستای کنترل خانواده برای بازی‌هایی است که بچه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

و این کاربران بازی‌ها هستند که باید هوشیار انتخاب و عمل کنند و رسانه‌ها باید به امر اطلاع رسانی در این زمینه کمک کنند.

 

بازی ها تاثیر گذار بر فرهنگ و رفتار اجتماعی
بازی‌های رایانه‌ای می توانند تاثیر گذار بر فرهنگ و رفتار افراد در جامعه باشند. بازی هایی همانند کلش آف کلنز که باید بازیکن هر چند ساعت به بازی برگردد باعث می‌شود فرد به علت وقت صرف کردن زیاد در بازی منزوی و افسرده شود و نتواند ارتباط در جامعه برقرار کند و به کارهای معمولی خود برسد .

در هر کشور بازی‌های رایانه‌ای را بر اساس فرهنگ و نوع سلیقه مردم کشورشان طراحی می‌کنند که در این زمینه ایران توانسته است بازی هایی با توجه به فرهنگ ایرانی و قهرمان های اساطیری طراحی کند.

 

بازی های رایانه ای می‌توانند مفید باشند!
بازی‌های رایانه ای علی رغم تاثیرات منفی که بر روح و روان افراد بخصوص کودکانان و نوجوانان می‌گذارد و شاید بد آموزی هایی هم به همراه داشته باشد، در بعضی اوقات آنقدر مفید هستند که می‌توانند همانند یک معلم خصوصی باشد.

در کل این آدم ها هستند که انتخاب می‌کنند از این وسیله تفریحی برای گذراندن اوقات فراغت استفاده کنند یا گذراندن وقت های با ارزش زندگی، البته ناگفته نماند که همین بازی ها می توانند لحظاتی افراد را فارغ از مشکلات شخصی خود کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 361
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران