پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492336 تاریخ : 1398/07/26-13:36:43
,10028,
بازگشت زائران از مرز خسروی 24 ساعته است

بازگشت زائران از مرز خسروی 24 ساعته است

فرماندار قصرشیرین گفت: بازگشت زائران از مرز رسمی خسروی 24 ساعته است و زائران می‌توانند هر ساعتی از شبانه‌روز از این مرز وارد کشور شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مرادعلی تاتار افزود: تردد هم‌اینک در مرز خسروی بسیار روان در جریان است و از صبح امروز (جمعه) تاساعت 12 ظهر، هفت هزار تن از زائران اربعین حسینی (ع) از طریق مرز رسمی خسروی به کشور بازگشتند.

وی اشاره به تاکید ستاد مرکزی اربعین کشور مبنی بر بازگشت زائران از مرز خسروی و حجم بالای ترافیک و تردد زائران در مرزهای مهران و شلمچه، این آمادگی وجود دارد تا زائران برای بازگشت به کشور از مرز رسمی خسروی برگردند.

وی اظهار داشت: همچنین از ساعت هفت صبح تا ساعت 12 ظهر امروز ، 600 تن از زائران از مرز رسمی خسروی عازم عراق و کربلای معلا شده اند.

تاتار ادامه داد: موکب های مستقر در مرز خسروی و قصرشیرین نیز برای خدمت رسانی و پذیرایی از زائران اربعین حسینی پای کار هستند و ظرفیت اسکان 20 هزار تن از زائران نیز به صورت شبانه در قصرشیرین فراهم است.

وی ادامه داد: هم اکنون اتوبوس ها در مرزهای خسروی و منذریه برای جابجایی و انتقال زائران مستقر است.

فرماندار قصرشیرین گفت: ترافیک در محورهای مواصلاتی به شهرستان نیز روان گزارش شده است و تمامی تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اندیشیده شده است.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار 15 شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق 190، نجف 380، کربلا 228، کاظمین 203 و سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از 13 تا 30 مهرماه و در داخل عراق از 16 تا 27 مهر برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.         

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران