پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466574 تاریخ : 1398/03/31-13:29:01
,17,
بازگشت ارز صادراتی دغدغه صادرکنندگان در تحریم

بازگشت ارز صادراتی دغدغه صادرکنندگان در تحریم

رییس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: در شرایط کنونی که کشور در تحریم است بازگشت ارز صادراتی خواسته مهم و به‌حق صادرکنندگان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رییس کنفدراسیون صادرات ایران ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت فرارسیدن روز صنعت و معدن گفت: معتقدم در هر شرایطی ارز حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصادی کشور باز گردد و درخواست دولت از صادرکنندگان در این زمینه درست است هرچند باید به راهکارهایی در این باره برسد که قابلیت اجرا دارد.

محمد لاهوتی افزود: تعدد بخشنامه ها و مشکلات داخلی ایجاد شده در مسیر صادرات باعث شده بعضی صادرکنندگان بزرگ و خوشنام عملیات تجاری شان را متوقف کنند وبنابراین با توجه به شرایط کنونی لازم است که سیاست‌گذاران تجارت خارجی به موضوع جدی تر نگاه کرده و برای رفع نواقص در بخش هایی که صادرکنندگان در آن با مشکل رو به رو شده اند، بیش از گذشته تلاش کنند چراکه اثر مستقیم این مشکلات بر میزان صادرات نمایان شده است.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران تاکید کرد: دولت به ارز بیشتر نیاز دارد و اشتغال از اصلی ترین مسائل دولت است اما با کاهش صادرات میزان تولید هم کم می شود و هر نوع صدمه به تولید به معنای رشد نرخ بیکاری است.

وی تصریح کرد:با توجه به اهمیت مسئله ارز و اشتغال، دولت باید در رفع نواقص و مشکلات صادرات با توجه به نظر بخش خصوصی و اتاق بازرگانی جدی تر عمل کند تا روند صادرات حتی اگر رشد نکرد، دست کم حفظ شود.

لاهوتی اضافه کرد: صادرکننده به اندازه کافی با مشکلات تحریم در خارج از کشور درگیر است و سیاست های داخل باید کار او را تسهیل کند و بسیاری از کالاها باید بدون گواهی مبدا ایران صادر شود.

وی گفت: اسناد باید تغییر کند و همه این ها علاوه بر پیدا کردن روش های تازه برای انتقال پول هزینه‌براست و این هزینه خود را در قیمت تمام شده کالا نشان می دهد.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: صادرکنندگان اکنون غیر از مشکلات داخلی با مسائل تحریم هم دست و پنجه نرم می کنند و برای انتقال پول مجبور به پیدا کردن راه های تازه هستیم که دشواری های خاص خود را دارد اما مساله اصلی خودتحریمی است که قوانین و آیین نامه های تازه در داخل برای صادرکنندگان ایجاد می کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران