پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452229 تاریخ : 1398/01/13-13:43:52
,17,
بازگشت 11.5 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما

بر اساس آمارهای بانک مرکزی؛

بازگشت 11.5 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما

در 8 ماه اخیر و از زمان سیاست جدید ارزی حدود 11.5 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما بازگشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، از نیمه مرداد ماه و همزمان با سیاست تعمیق بازار ثانویه تا پایان سال 97 حدود 11.3 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات به این بازار تزریق شده است. همچنین طی دو هفته ابتدای سال 98 نیز حدود 200 میلیون یورو ارز صادراتی به سامانه نیما بازگشته است.

بر این اساس در 8 ماه اخیر و از زمان سیاست جدید ارزی حدود 11.5 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما بازگشته است.

گفتنی است، در 3 هفته پایان سال 97 شاهد رکورد شکنی تزریق ارز به این بازار بودیم و به ترتیب 832،816 و 543 میلیون یورو ارز صادراتی به بازار ثانویه تزریق شده است. به نظر می‌رسد سیاست‌های بانک مرکزی و تاکید بر برخورد‌های مالیاتی (و احتمالاً قضائی) با صادرکنندگانی که ارز خود را به این سامانه تزریق نکند دلیل افزایش عرضه در هفته‌های پایانی سال بوده باشد.

همچنین از 11.5 میلیارد یورو ارز صادراتی عرضه شده در سامانه نیما حدود 9.6 میلیارد یورو توسط واردکنندگان خریداری شده است. به عبارت دیگر حدود 2 میلیارد یورو از این ارز‌ها بدون مشتری مانده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 366
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران