پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421668 تاریخ : 1397/08/27-16:09:22
,11,
بازسازی یکی از صعب‌العبورترین بلاک‌های راه‌آهن تا پایان آذر

به‌منظور تسهیل تردد ریلی در لرستان صورت می‌گیرد:

بازسازی یکی از صعب‌العبورترین بلاک‌های راه‌آهن تا پایان آذر

به‌منظور تسهیل تردد قطارهای مسافری و باری در منطقه لرستان، بلاک قارون– بیشه تا پایان آذرماه به صورت کامل بازسازی می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، رحمت رحمت نژاد مدیرکل راه‌آهن لرستان، با اشاره به اقدامات این اداره کل برای توسعه زیرساخت‌های ریلی گفت: طول بلاک قارون – بیشه 16.5 کیلومتر است که با توجه به وجود تونل‌های طویل، قوس‌های زیاد و عدم دسترسی راه جاده‌ای یکی از صعب‌العبورترین بلاک‌های راه‌آهن کشور به شمار می‌رود، با این‌وجود، پیش‌تر عملیات بازسازی 3.5 کیلومتر از این مسیر در مدت پنج روز مسدودی محور انجام شد.

وی با توجه به سخت گذر بودن مسیر، این میزان بازسازی را یک رکورد دانست و افزود: به‌طور متوسط برای بازسازی هر کیلومتر از مسیر یاد شده، بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار لازم است و در صورت اجازه مسدودی خط، امیدواریم تا پایان آذرماه 97 بازسازی کامل این بلاک انجام شود.

مدیرکل راه‌آهن لرستان در مورد دلیل محدودیت در اجازه مسدودی این خط گفت: مسدودی‌های درازمدت در این مسیر موجب اختلال در حمل‌ونقل ریلی محور تهران- جنوب می‌شود و از این رو، با توجه به حجم جابجایی بار و تعداد سفرها، این تصمیم گرفته می‌شود.

وی گفت: از مجموع 155 کیلومتر راه‌آهن ناحیه لرستان واقع در محور سراسری تهران- جنوب، تمامی مسیرها به‌جز این مسیر بازسازی‌شده، که با پایان این بازسازی، سرعت و ایمنی در این مسیر افزایش‌یافته و احتمال بروز حوادث ریلی کاهش می‌یابد.

تطویل خطوط ایستگاه مؤمن آباد

از سوی دیگر مدیرکل راه‌آهن لرستان گفت: یکی از برنامه‌های این اداره کل در سال 97 تطویل خطوط ایستگاه مؤمن آباد از 350 متر به 800 متر بوده که این امر موجب اعزام و قبول قطارهای متراژی در این منطقه شده است.

رحمت نژاد با بیان اینکه جلسات متعددی برای اتصال مجتمع صنعتی آلیاژ در مؤمن آباد به ریل صورت گرفته است، افزود: چنانچه این مذاکرات به نتیجه برسد، زیرسازی خطوط فرعی به عهده این مجتمع خواهد بود.

وی با بیان اینکه جابجایی سوزن‌های ایستگاه‌های مؤمن آباد، دربند و رودک به‌منظور اجرای پروژه CTC از دیگر اقدامات انجام‌شده این اداره کل در 6 ماه ابتدای سال جاری است، اضافه کرد: نصب 9 دستگاه سوزن‌های تراورس بتنی ایستگاه تنگ هفت، تعمیرات اساسی سوزن‌های ایستگاه‌ها، پروژه تغییر مسیر رودخانه جهت جلوگیری از آب شستگی و تخریب خاکریز و ابنیه راه‌آهن از جمله اقدامات انجام‌شده این اداره کل است.
 
تلاش برای جذب بار جدید

مدیر کل راه‌آهن لرستان در مورد برنامه‌های این اداره کل برای افزایش جذب بارهای ریل پسند، گفت: تلاش می‌کنیم تا 36 هزار تن بار از کارخانه سیمان دورود به روی ریل منتقل کنیم که برای این منظور واگن‌های لبه‌کوتاه را افزایش داده و تعداد آن‌ها را از 6 واگن به 12 واگن رسانده‌ایم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 246
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران