پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465224 تاریخ : 1398/03/02-13:09:42
,11,
بازسازی و احداث 20 هزار واحد مسکونی سیل زده آغاز شد

بازسازی و احداث 20 هزار واحد مسکونی سیل زده آغاز شد

بازسازی و احداث 20 هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل استان های کشور به صورت متمرکز در روستای تازه آباد شهرستان آق قلا آغاز شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این خانه ها در قالب طرح جهاد همبستگی ملی و با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت کشور، سازمان بهزیستی، بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین روز پنجشنبه در مراسم طرح جهاد همبستگی ملی گفت: تلاش می شود با همکاری دولت، بنیاد مسکن و تلاش نیروهای بسیجی این خانه ها تا 6 ماه آینده به مرحله بهره برداری برسد.
سردار غلامحسین غیب پرور اظهار داشت: بسیج مستضعفین مسوولیت ساخت 20 هزار خانه مناطق سیل زده را بر عهده دارد که اولویت با ساخت خانه های مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و ساکنان مناطق روستایی است.
وی بیان کرد: 25 استان کشور در سیل اخیر دچار خسارت شدند که در این میان 5 استان بیش از بقیه آسیب دیده و نیازمند توجه و حمایت بیشتر هستند.
سردار غیب پرور ادامه داد: صدها گروه جهادی در مناطق سیل زده کشور از ابتدای سیل در حال تلاش برای رفع آلام مردم خسارت دیده هستند و تا پایان روند بازسازی خانه ها در کنار آسیب دیدگان خواهند ماند.
وی به افزایش خانه های تخریبی ناشی از سیل اشاره کرد و گفت: گرم شدن هوا در روزهای اخیر موجب سست شدن دیواره منازل و فروریختن خانه ها در برخی مناطق سیل زده شد.
رییس سازمان بسیج مستضعفین بر تداوم خدمت گذاری در مناطق سیل زده کشور تاکید کرد و گفت: چشاندن حلاوت خدمت به مردم بخش مهم وظیفه مسوولان و ضامن بقای انقلاب است.
سردار غیب پرور بیان کرد: از ابتدای وقوع سیل در مناطق مختلف کشور همه مردم فارغ از نژاد و مذهب به یاری آسیب دیدگان شتافتند تا سهمی در کاهش درد و رنج هموطنان خود داشته باشند.
وی افزود: تا زمانی که مردم ایران با یکدیگر متحد بوده و کنار یکدیگر باشند، دشمن نمی تواند آسیبی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایران عزیز وارد کند. 
رییس سازمان بسیج به آغاز ساخت خانه های سیل زده در آق قلا اشاره کرد و گفت: یک هزار و 600 خانه در این شهرستان سیل زده نیازمند نوسازی است که بخش عمده آن در روستاها قرار دارد.
به گفته مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در سیل اخیر، 169 هزار و 377 واحد مسکونی دچار خسارت شدند که از این تعداد 68 هزار و 315 نیازمند نوسازی و مابقی به مرمت و تمعیر احتیاج دارند.
سیل و رانش اخیر همچنین به 17 هزار و 800 واحد مسکونی استان گلستان در شهرستان های گنبدکاووس، آق قلا، گُمیشان، مراوه تپه، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، علی آبادکتول، رامیان و کردکوی، خسارت زد و 11 نفر را نیز به کام مرگ کشاند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 192
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران