به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، رحمت رحمت نژاد مدیر کل راه آهن لرستان اظهار داشت: بازسازی مسیرهای ریلی راه آهن جنوب علیرغم برودت هوا، بارش شدید باران و پیچیدگی های عملیاتی زودتر از موعد مقرر انجام شد.
رحمت نژاد افزود: بازسازی خطوط ریلی محور جنوب به منظور تعویض زیرسازی و روسازی خطوط فرسوده از 17 بهمن ماه امسال آغاز شد و با تلاش شبانه روزی همکاران 15 ساعت زودتر از موعد مقرر به اتمام رسید.
وی با تاکید بر سختیکار در این منطقه، توضیح داد: با توجه به شرایط جوی فصل زمستان در این منطقه و شیب و فراز( 15 در هزار) قسمت بازسازی شده، انجام عملیات نصب خط در بلاک سپید دشت به چمسنگر در مقایسه با سایر مسیرهای ریلی راه آهن جنوب بسیار دشوار و از پیچیده ترین بازسازی از نوع خود بوده است.
وی با بیان اینکه این عملیات بازسازی در فاصله 17 الی 20 بهمن ماه در خطوط ریلی لرستان انجام شد، افزود: این عملیات در کیلومتر 508 انجام شد که با توجه به شرایط کوهستانی منطقه و وجود قوس های متعدد (با شعاع 220 و 250 و تونلهای طویل) سختی و پیچیدگی خاصی دارد که انجام عملیات را متغیر میسازد.
مدیرکل راهآهن لرستان گفت: بازسازی خط ریلی به طول 1260 متر در محدوده لرستان حدفاصل بلاک سپیددشت به چمسنگر در طولانی ترین تونل قوسی(1007متر) با شعاع 220 بدون وقفه ، به صورت شبانه روزی انجام شد.
او مراحل بازسازی خط را تهیه و مونتاژ خط، برشکاری ریل، آماده سازی زیرسازی، برداشت تراورس کهنه و آسیب دیده و بالاست برداری مسیر، نصب خط و کوپلاژ جدید و بالاست ریزی عنوان و افزود: در ادامه رگلاتور و زیرکوبی خط و در پایان جوشکاری درز ریلهای نصب شده انجام میشود.