پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 513614 تاریخ : 1399/03/10-14:45:56
,2,
«بازسازی خانه های روستایی»، «نوسازی بافت فرسوده» و «بازسازی واحدهای تخریب شده سیل زدگان»

کارنامه عملکرد بانک مسکن در سال 98 نشان داد:

«بازسازی خانه های روستایی»، «نوسازی بافت فرسوده» و «بازسازی واحدهای تخریب شده سیل زدگان»

«بازسازی خانه های روستایی»، «نوسازی بافت فرسوده» و «بازسازی واحدهای تخریب شده سیل زدگان» بالاترین سهم در سبد تسهیلاتی مشارکت مدنی بانک مسکن در سال گذشته را به خود اختصاص دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، بانک مسکن با هدف حمایت و رونق بخشی از نوسازی املاک بافت فرسوده و مناطق روستایی و همچنین بازسازی واحدهای آسیب دیده و تخریب شده در رخداد زلزله سال گذشته، سعی کرد تا با تدارک یک سبد تسهیلاتی مناسب، فرآیند دسترسی متقاضیان اخذ تسهیلات بدون سپرده در این حوزه ها را تسهیل کند. از این رو پرداخت تسهیلات بدون سپرده به سیل زدگان، مالکان املاک فرسوده و همچنین ساکنان مناطق روستایی را در اولویت تسهیلات دهی خود قرار داد.
به طوریکه بررسی جزییات کارنامه عملکرد یکسال98بانک مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی (ساخت) نشان می دهد: «تسهیلات انفرادی روستایی بدون سپرده»، «تسهیلات انفرادی بدون سپرده» و « تسهیلات انفرادی بدون سپرده ویژه بافت فرسوده و سیل زدگان» به لحاظ حجم بیشترین سهم در سبد تسهیلات مشارکت مدنی این بانک در سال گذشته را داشته اند.
مطابی با گزارش عملکرد یک سال98در این حوزه، بانک مسکن معادل20هزار و780فقره تسهیلات انفرادی روستایی بدون سپرده به ارزش816میلیارد و869میلیون و500هزار تومان به متقاضیان پرداخت کرده است.
پس از این بخش، اعطای تسهیلات انفرادی بدون سپرده در12ماهه سال گذشته رتبه دوم تسهیلات در حوزه مشارکت مدنی را کسب کرده است. آن طور که این گزارش نشان می دهد: در این بازه زمانی9هزار و20فقره تسهیلات پرداخت شده است. ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده معادل396میلیارد و926میلیون و500هزار تومان بوده است.
در عین حال، بانک مسکن در حوزه تسهیلات دهی به سیل زدگان و متقاضیان نوسازی بافت فرسوده نیز عملکرد مثبتی از خود در سال گذشته به نمایش گذاشته است. جزییات این کارنامه عملکرد حاکی از آن است که از ابتدا تا انتهای سال98،2هزار و298فقره تسهیلات بدون سپرده به این حوزه معادل655میلیارد و919میلیون و200هزار تومان اعطا شده است.
نکته جالب گزارش عملکرد سبد تسهیلاتی بانک مسکن در حوزه ساخت و ساز طی یک سال گذشته، پرداخت تسهیلات بدون سپرده برای مجتمع سازی است. بانک مسکن در سال گذشته که بخش ساخت و ساز به لحاظ حجم صدور پروانه های ساختمانی با رکود مواجه بوده توانسته معدود پروژه های مجتمع سازی فعال در این حوزه را حمایت مالی کند. براساس این گزارش، این بانک در سال98، به2هزار و138پروژه تسهیلات بدون سپرده اعطا کند. ارزش ریالی تسهیلات اعطایی به این پروژه ها معادل658میلیارد و897میلیون و300هزار تومان بوده است.
تسهیلات دهی به بخش ساخت و ساز کشور از سوی بانک مسکن طی یک سال98به لحاظ ارزش ریالی با65.6درصد رشد نسبت به یک سال97مواجه شده است. مطابق با آمار ارائه شده، طی12ماه سال98، مدیریت شعب بانک در سراسر کشور40هزار و801فقره تسهیلات مشارکت مدنی(ساخت) به ارزش4هزار و907میلیارد و861میلیون تومان به مرحله انعقاد قرارداد رسیده اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 312
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران