پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445945 تاریخ : 1397/10/24-19:22:42
,11,
بازدید وزیر راه و شهرسازی از مراحل تکمیل سامانه‌های نظارت عالیه و BIM

با حضور محمد اسلامی در غرفه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی روی داد:

بازدید وزیر راه و شهرسازی از مراحل تکمیل سامانه‌های نظارت عالیه و BIM

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با حضور در غرفه معاونت مسکن و ساختمان این وزارتخانه در نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری از مراحل تکمیل ، آماده‌سازی و میزان پیشرفت سامانه‌های نظارت عالیه و BIM بازدید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان این معاونت در خصوص این بازدید گفت:در غرفه معاونت مسکن و ساختمان این وزارتخانه دستاوردهای سال‌های اخیر به نمایش گذاشته‌شده است که یکی از این دستاوردها سامانه‌های نظارت عالیه و BIM است که وزیر راه و شهرسازی از میزان پیشرفت آن‌ها مطلع شد.

حامدمانی فر در رابطه با عملکرد سامانه نظارت عالیه تصریح کرد: این سامانه مربوط به ثبت اطلاعات نظارت عالیه‌ای است که به‌موجب وظایف قانونی مقرر ماده 35 قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان بر عهده وزارت راه و  شهرسازی قرارگرفته است.

وی ویژگی‌های مختلف این سامانه را برشمرد و افزود:این سامانه دارای قابلیت‌های مختلفی است که با ورود اطلاعات مربوط به کیفیت ساخت‌وساز براساس مقررات ملی ساختمان میزان رعایت این مقررات در ساخت و  سازهای شهری ثبت‌شده و مورد پردازش قرار می‌گیرند.

مانی فر ادامه داد: از طریق این سامانه سراسری وزارت راه و شهرسازی قادر خواهد بود تا اشکالات اجرایی ساختمان‌های در دست‌ساخت را احصا و در مرود آن‌ها تصمیم‌گیری کند همچنین میزان رعایت مقررات ملی ساختمان می‌توان از این سامانه استخراج کرد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گریزی بر قابلیت‌های سامانه BIMاین معاونت زد و اظهار کرد:این سامانه در فضای ابری می‌تواند اطلاعات ساختمان را مدل‌سازی کرده و تمامی عوامل ساخت ساختمان شامل طراح،پیمانکار، مالک و غیره را به یکدیگر متصل کرده و تغییرات هر بخش را به اطلاع تمامی این عوامل برساند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در چهارچوب فرآیند BIM تهیه‌شده است ادامه داد: در این سامانه این امکان فراهم‌شده تا تمامی عوامل و دست‌اندرکاران پروژه تمامی اطلاعات آن را با ذکر جزئیات در فضای دوبعدی و سه‌بعدی در اختیار داشته باشند و در صورت لزوم برای تغییر هر یک از آن‌ها سایر بخش‌ها نیز از این تغییرات مطلع و آگاه شوند تا اقدامات بعدی صورت گیرد.

به گفته‌مانی فر با بهره‌گیری از این سامانه می‌توان در فرآیند ساخت‌وساز به یک مدل یکپارچه و قابل مدیریت دست‌یافت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران