پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 410651 تاریخ : 1397/08/09-17:49:40
,8,
بازدهی هفتگی 1.3 درصدی تالار شیشه ای

بورس تهران آخرین روز هفته را با روندی مثبت به پایان رساند:

بازدهی هفتگی 1.3 درصدی تالار شیشه ای

بورس تهران در این هفته بازدهی 1.3 درصدی داشت. به این ترتیب غلبه تقاضا بر عرضه باعث شد تا شاهد رشد قیمتی بسیاری از سهام باشیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ بورس تهران پرونده این هفته را با بازدهی 1.3 درصدی شاخص کل به پایان رساند. در این بین موضوع به روز درآوری پرتفوی سهامداران بعد از اصلاح قیمتی اخیر، محتمل ترین سناریوی رفتار سهامداران بود.

بعد از طی روند اصلاح قیمت ها در هفته های اخیر ، این هفته بورس تهران شاهد افزایش تقاضا در نمادهای ارزنده بود. همچنین تعاملات میان ایران و اروپایی ها در خصوص تداوم فعالیت های تجاری ، باعث شد تا حدی قابل توجهی از شدت ریسک دور جدید تحریم های آمریکا کاسته شود.

بورس تهران در آخرین روز هفته تحت تاثیر تعطیلات میان هفتگی با رشد ملایم 148 واحدی همراه شد تا شاخص در کانال 183هزار واحدی فعالیت هفتگی خود را به پایان برساند. در این بین شاخص هم وزن در مسیر رشد از شاخص کل سبقت گرفت و با رشد 210واحدی به سطح 28هزار و 300 واحد رسید.

عمده تقاضای امروز سهامداران در نمادهای گروه بانکی، خودرویی و غذایی بود در مقابل نمادهای بزرگتر بازار با عرضه از سوی بازیگران بازار مواجه شد.

در روند امروز معاملات بورس تهران، پالایش نفت تهران بیشترین اثر منفی را بر رشد شاخص داشت و بعد از آن پتروشیمی پارس در رده دوم قرار گرفت. همچنین نمادهای "وامید" و " وبملت" با رشد قیمتی، مانع افت بیشتر شاخص کل شدند.

ارزش معاملات امروز بورس به 590میلیارد تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی قبل 7 درصد رشد داشت، همچنین حجم معاملات نیز حدود 2 میلیارد و 300 سهم ارتقا یافت، که این مولفه نیز نسبت به روز گذشته 12 درصد بیشتر شد.

تغییر مالکیت امروز بورس تهران به حدود 220 میلیون تومان و از سمت حقوقی به حقیقی انجام گرفت. برهمین اساس بیشترین خرید بازیگران خرد بازار در نمادهای گروه بانکی ثبت شد و بعد از آن خودرویی ها توجه این گروه را به خود جلب کردند.

حقیقی ها امروز بیشترین تقاضا را در نماد "وتجارت" داشتند که به حدود 194 میلیارد ریال رسید و بعد از آن 184 میلیارد ریال از بانک ملت خرید کردند.

در آن سمت حقوقی ها امروز حمایت خود را از نمادهای محصولات شیمیایی آغاز کردند و در ادامه اقدام به جمع آوری صفوف نمادهای فرآورده های نفتی و فلزات اساسی کردند. حقوقی ها امروز بیشترین حمایت را از نماد "پارس" داشتند و بعد از آن حضور پررنگی در نمادهای "شبندر" و "شپنا" داشتند.

در جدول صنایع بورسی خودرویی ها و بانکی ها بیشترین رشد قیمتی را داشتند. در صنعت خودرو بیشترین تقاضای سهامداران در نماد شرکت سایپا ثبت شد، بطوریکه این نماد در پایان معاملات با صف نشینی حدود 16 میلیون سهمی سهامداران به کار خود پایان داد.

از دیگر گروه های بورسی که امروز رشد قیمتی داشند می توان به گروه های انبوه سازی، لاستیک و ماشین آلات اشاره کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 252
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران