پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 400498 تاریخ : 1397/08/07-17:04:15
,17,8,
بازتاب جهانی عرضه نفت در بورس

نگاه ها خیره ماند؛

بازتاب جهانی عرضه نفت در بورس

خبر عرضه نفت خام در بورس انرژی کشور در بحبوحه زمانی که تحریم های آمریکا بسیار به کشور نزدیک شده است یکی از خبرسازترین موضوعات مورد بحث در خبرگزاری های خارجی بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دیروز معامله نفت در بورس انرژی در حالی با موفقیت انجام شد که 280 هزار  بشکه نفت خام به قیمت هر بشکه 74 دلار و 85 سنت  در این بازار مورد معامله قرار گرفت.

خبر عرضه نفت خام در بورس انرژی کشور در بحبوحه زمانی که تحریم های آمریکا بسیار به کشور نزدیک شده یکی از خبرسازترین موضوعات در خبرگزاری های خارجی بود.

به این ترتیب، چکیده ای از برخی از مهم ترین رسانه های خبری بین المللی در خصوص معامله نفت در بورس انرژی به این ترتیب است:

 Oilprice.com

ایران در حال بازسازی ساختار بازار سهام خود است و به عنوان جدید ترین اقدام نسبت به چهارسال گذشته تصمیم گرفته تا یک میلیون بشکه نفت خام را در بازار انرژی خود عرضه کند.

این روند پیشرفت اقتصاد ایران با توجه به اینکه تحریم های آمریکا در حال نزدیک شدن است، گفته های دولتمردان نظامی این کشور را تأیید می کند مبنی بر اینکه: ایران قدرتمندتر از آن است که غرب فکر می کند.

تحلیل گران معتقدند ایده خرید و فروش نفت به مشتریان خصوصی و فروش به مشتریان خارجی یکی از ایده های بسیار متفکرانه ای است که می تواند اقتصاد این کشور را از تنش های تحریم آمریکا دور کند.

France24

ایران برای نخستین بار در روز یکشنبه، نفت خود را در بورس انرژی به خریداران خصوصی ارائه کرد. این معاملات در واقع قسمتی از تلاش ایران برای عبور از تنگای تحریم هاست .

280 هزار بشکه نفت از یک میلیون بشکه عرضه شده دیروز در معاملات بورس انرژی معامله شد و هر بشکه نفت در حدود 74.85 دلار و در واقع چهار دلار کمتر از قیمت عرضه شده به فروش رفت.

خبرگزاری ها می گویند که اطلاعات خریداران و هویت آنها کاملا محفوظ خواهد ماند. خریداران در واقع گروهی از شرکت های خصوصی بودند که از طریق سه کارگزاری معامله را انجام داده اند .

تحریم های ایران بر صنعت نفت این کشور از تاریخ 5 نوامبر آغاز می شود. تحریمی که دونالد ترامپ پس از خارج شدن از برجام در سال 2015 میلادی آن را وضع کرد.

طرح اولیه فروش نفت به شرکت های خصوصی از طریق بورس انرژی در واقع به صحبت های معاون اول رئیس جمهور این کشور در ماه جولای باز می گردد که گفته بود آمریکا قادر به متوقف کردن صادرات نفت ایران نیست.

دولت این کشور معتقد است که با فروش نفت به خریداران خصوصی به جای فروش مستقیم به مشتریان خارجی می تواند مسیر نظارت آمریکا را در شناسایی خریداران و فروشندگان ایرانی و خارجی نفت این کشور امن نگاه دارد.

AFP

ایران با تیزبینی های اقتصادی خود توانست گامی برای دور زدن تحریم های آمریکا بیابد.

این کشور دیروز با عرضه نفت در بورس انرژی تصمیم دارد تا اثرات تحریم نفتی خود در اوایل ماه نوامبر را کم کند و در این کار موفق بوده است.

قیمت ابتدایی نفت در معاملات دیروز در بورس انرژی این کشور بالغ بر 79 دلار و 16 سنت بوده اما نخستین پیشنهاد خرید با 16 دلار کمتر از قیمت اولیه به ثبت شده است .

در نهایت قیمت تعیین شده برای هر بشکه نفت معامله شده در این بازار 74 دلار و 85 سنت رقم خورد .

Reuters

بازار جهانی نفت هنوز در انتظار شوک بزرگ روزهای آتی تحریم ایران است. اما دو چیز به نظر کاملا روشن و واضح است یکی این که ایران در تلاش است تا خریداران را راضی نگه دارد و دوم این که میزان زیادی از نفت خام تولیدی این کشور بارگیری شده است.

در این بین خبرها حاکی از این است که دو شرکت چینی سینوپک و شرکت ملی پترولیوم چین قصد تبعیت از تحریم های آمریکا در خصوص معامله نفت ایران را ندارند.

این در حالی است که، طی معاملات دیروز بازار انرژی ایران، نفت وارد معاملات شده است و این کشور قصد دارد اقتصاد نفتی خود را روی پا نگه دارد به طوری که تحریم ها هم نتواند آن را از پای درآورد .

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 331
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران