پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511467 تاریخ : 1399/02/04-11:10:49
,15,
بازار چه کالاهایی در دوران قرنطینه داغ شد؟

بازار چه کالاهایی در دوران قرنطینه داغ شد؟

در طول دوران قرنطینه برخی کالاها به محبوبیت ناگهانی رسیده‌اند که از تغییر سبک زندگی مردم با همه‌گیری ویروس کرونا روایت می‌کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، میلیاردها نفر در سراسر جهان در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. این خانه‌نشینی با تغییر سبک زندگی، معادلات را در تمام بازارها بهم زده است. برخی از کالاها کمیاب شده‌اند، برخی از کالاها مثل نفت به شکل عجیبی ارزش‌شان را از دست داده‌اند و برخی دیگر از کالاها نیز ناگهان محبوب شده‌اند. 

«گروه تحقیقاتی گلیمپس»، که درباره روندهای دنیای اینترنت تحقیق می‌کند، آمارهایی را درباره کالاهای محبوب منتشر کرده که نشان از تغییر دفعتی سبک زندگی دارد. 

تحلیل نشانه‌های رفتاری صدها میلیون کاربر در سراسر وب، نشان می‌دهد که «دمبل ورزشی» یکی از کالاهایی است که علاقه به آن به طور ناگهانی افزایش یافته است. در طول ماه گذشته، محبوبیت دمبل ورزشی 725 درصد بیشتر شده است. به این دلیل که عده زیادی حالا در خانه ورزش می‌کنند. 

از سوی دیگر، با کمبود دستمال توالت، علاقه به شیر آب دستشویی افزایش 379 درصدی داشته است. بسیاری از مردم غربی، به دنبال آن رفته‌اند که برای سرویس‌های بهداشتی‌شان به سبک شرقی‌ها، شیر و شیلنگ آب تهیه کنند. 

همچنین محبوبیت صفحه نمایش خارجی و موس برای لپ‌تاپ نیز به ترتیب 160 و 85 درصد افزایش یافته است. این روند، حکایت از دورکاری در قرنطینه و نیاز به ابزاری دارد که کاربری لپ‌تاپ‌ها را برای کارهای طولانی مدت ساده کند. 

همه‌چیز در جهان تغییر کرده و تحلیل روندهای اینترنتی در میان کالاها نیز، حکایت از تغییر سبک زندگی دارد. 

اینفوگرافیک زیر که از پایگاه داده‌پردازی استاتیستا به فارسی برگردانده شده، روند محبوبیت کالاها را بر اساس پیمایش گلیمپس نشان می‌دهد: 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران