پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 493716 تاریخ : 1398/08/26-18:06:53
,5,4,
بازار نفت 2020 باوجود تنش های ژئوپلتیک آرام خواهد بود

بازار نفت 2020 باوجود تنش های ژئوپلتیک آرام خواهد بود

شبکه تلویزیونی فرانس 24 روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد با وجود تنش‌های ژئوپلتیک در بسیاری از نقاط جهان، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند بازار نفت در سال آینده آرام باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در گزارش این شبکه تلویزیونی آمده است: با توجه به افزایش تولید نفت در کشورهای آمریکا و برزیل، بازار نفت در سال آینده آرام خواهد بود.

از سویی دیگر، افزاش میزان موجود ذخایر نفت خام ذخیره سازی شده در انبارهای نفتی کشورهای اقتصادی جهان و افزایش عرضه نفت در بازراهی جهانی، سال آینده از نظر انرژی سال آرامی را شاهد خواهیم بود.

عرضه نفت به بازارهای جهانی در سال 2020 نیز استمرار خواهد داشت زیرا تولید نفت کشورهای خارج از سازمان های کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در این سال حدود دو میلیون و سیصد هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

با توجه به هیمن واقعیات است که بازار نفت با وجود تنش های ژئوپلتیک متعهد، هم اکنون در حال تثبیت شدن است. 

بر اساس پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، رقم تقاضای نفت در سطح جهان، در سال جاری یک میلیون بشکه در روز است که این رقم در سال آینده به یک میلیون و دویست هزار بشکه خواهد رسید. 

در ادامه این گزارش آمده است: این پیش بینی ها برای سال آینده بر اساس آمار و ارقامی است که صندوق بین المللی پول درباره رشد اقتصادی کشورهای جهان منتشر کرده است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است رشد اقتصادی جهان سال آینده میلادی به سه و چهار دهم درصد برسد. با این حال افزایش تنش های تجاری میان آمریکا و چین، روند رشد اقتصادی جهان را تهدید می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 371
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران