پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 377991 تاریخ : 1397/07/10-17:29:46
,17,21,
بازار مسکن در پایتخت و کلانشهرها اشباع شده است/دست پشت پرده کارتل‌های دلالی در افزایش قیمت مسکن

علوی:

بازار مسکن در پایتخت و کلانشهرها اشباع شده است/دست پشت پرده کارتل‌های دلالی در افزایش قیمت مسکن

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بازار مسکن با توجه به افزایش چند برابری قیمت، عملا اشباع شده و دیگر فردی قدرت خرید مسکن در تهران یا کلانشهرها ندارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛  سیداحسن علوی با اشاره به افزایش 9 درصدی نرخ مسکن در تهران طی یک ماه مرداد تا شهریور، گفت:متأسفانه در شرایط کنونی شاهد افزایش سرسام آور قیمت مسکن در کلانشهرها به ویژه پایتخت هستیم و این روند ماه به ماه در حال افزایش است.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی مشخص نیست که چرا حباب بازار مسکن از بین نرفته و این بازار در عرصه قیمت و عرضه و تقاضا به بلوغ نرسیده است.

سوء مدیریت دولت عامل افزایش سرسام آور قیمت مسکن

وی با بیان اینکه یکی از عوامل تلاطمات بازار مسکن و افزایش قیمت این حوزه، سوء مدیریت مسئولان دولتی و وزارت راه و شهرسازی است، تصریح کرد: به نظر من دولت در یک سال اخیر اراده ای برای ساماندهی بازار مسکن نداشته، در غیر این صورت در این مدت به راحتی این حوزه قابل مدیریت بود.

سهم ناچیز مصالح ساختمانی در افزایش قیمت مسکن

علوی افزود: درست است که بخشی از تجهیزات و مصالح ساختمانی از خارج از کشور وارد می شود، اما تأثیرگذاری این مسئله در افزایش قیمت ناچیز است، زیرا تولیدات و تجهیزات داخلی در حوزه ساختمان نیز دچار افزایش قیمت و دلال بازی شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من بازار مسکن با توجه به افزایش چند برابری قیمت، عملا اشباع شده و دیگر فردی قدرت خرید مسکن در تهران یا کلانشهرها ندارد و امروز سازندگان مسکن درگیر مشکلات بسیاری برای ساخت خانه ها هستند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به دست های پشت پرده در افزایش قیمت مسکن، گفت: در شرایط کنونی کارتل و تیم بزرگی در کشور برای تعیین قیمت مسکن وجود دارد، که آن ها عملا نرخ نهایی را اعلام می کنند و عملا دولتی ها دستشان از این موضوع کوتاه است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران