پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507377 تاریخ : 1398/11/12-17:46:46
,8,
بازار سرمایه نیاز به استراحت دارد

بازار سرمایه نیاز به استراحت دارد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به روند پرشتاب این روزهای شاخص بورس، بازار نیازمند استراحت است که این اصلاح به طور حتم دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مهدی محمود رباطی با بیان اینکه تا حدودی وضعیت معاملات حاضر در بازار مبهم است و نیاز به استراحت دارد، افزود: اغلب شرکت‌ها از ابتدای سال 98 تا امروز رشد سنگینی را از 200 درصد تا یک هزار درصد تجربه کردند.

وی ادامه داد: این وضعیت به هیچ عنوان نمی‌تواند به صورت پایدار و همیشگی باشد زیرا در نهایت هر روند افزایشی نیازمند اصلاح و استراحت است.

رباطی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم روند بازار را به لحاظ تورم و کاهش ارزش پول ملی با دیگر بازارها مورد مقایسه قرار دهیم می‌توان گفت بازدهی بورس از بازارهایی مانند ارز، طلا و سکه بالاتر بوده که این اتفاق نیازمند برخی از عوامل بنیادی مانند افزایش نرخ کامودیتی‌ها است که چنین اتفاقی در بازار رخ نداده است.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه نمی‌توان دلیل خاصی را برای رشد بازار مطرح کرد، افزود: هجوم نقدینگی از بانک‌ها و بازارهای موازی به بازار سرمایه در چند وقت اخیر به عنوان اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار برای رشد بازار محسوب می شود.

وی اظهار داشت: تا تیر و مرداد 98 روند بازار به صورت واقعی و طبیعی ادامه داشت که ارزش بازار سرمایه در حال تطابق با کاهش ارزش پول ملی بود.

رباطی گفت: تا سه ماه گذشته روند بازار به این شکل نبود و اکنون با شرایطی مواجه هستیم که بازار وضعیت هیجانی و حبابی پیدا کرده است.

رباطی با بیان اینکه بازار سرمایه از این به بعد برای رشد خود باید شاهد اتفاق جدیدی در بنیاد اقتصاد کشور باشد، اظهار داشت: در این زمینه باید اتفاقی مانند افزایش قیمت ارز، افزایش قیمت نفت و افزایش قیمت فلزات رخ دهد تا بتوان رشد پرشتاب بازار سرمایه و هدایت شاخص بورس به سمت صعود را شاهد باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون اقبال بازار به سمت گروه‌هایی مانند بانک و خودرو است که دلیلی مانند مانند افزایش سرمایه برا رشد دارند، گروه‌هایی مانند کامودیتی‌ها و صنایع بزرگ بازار از اقبال چندانی در بازار برخوردار نیستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 411
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران