پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464723 تاریخ : 1398/02/27-13:40:01
,8,
بازار سرمایه محل تامین مالی بخش واقعی اقتصاد است

بازار سرمایه محل تامین مالی بخش واقعی اقتصاد است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، بازار سرمایه را محلی برای تجهیز منابع مالی برای بخش واقعی اقتصاد دانست که تولید را در کشور رونق می دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، عباس آرگون اظهار داشت: بازار سرمایه با ابزارهای متنوع، سرمایه گذاران را جذب کرده و از طریق انتشار اوراق مالی در زمینه فروش کالاهای شرکت ها و اوراق برای تامین سرمایه در گردش و همچنین پذیرش و عرضه سهام شرکت ها می تواند کمک شایان توجهی به رونق تولید کند.

وی افزود: بنگاه های اقتصادی روش های مختلفی برای تامین مالی در اختیار دارند که در این زمینه می توان به برخی از آنها از قبیل افزایش سرمایه، اخذ تسهیلات از نظام بانکی، تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) یا انتشار انواع اوراق بهادار در بازار سرمایه برای تامین مالی  اشاره کرد.

این فعال اقتصادی و کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که توجه به سرمایه در گردش در شرکت ها چه اهمیتی دارد، گفت:  سرمایه در گردش از اقلام مهم دارایی های واحدها و بنگاه های اقتصادی است که نقش مهمی در حصول اطمینان از تداوم فعالیت شرکت دارد وبیانگر توانایی شرکت در عمل به تعهدات خود در سررسید پرداخت دیون است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران،  توضیح داد: سرمایه در گردش در شرکت ها همچنین نشان دهنده سلامت مالی شرکت بوده و یکی از عوامل اثر بخشی در شرکت ها  قدرت نقدینگی آنهاست  که مدیریت سرمایه در گردش به جهت تاثیرگذاری بر ارزش شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به روش های مختلف برای بهبود وضعیت سرمایه در گردش بنگاه ها و شرکت های تولیدی خاطرنشان کرد: امروزه بازار سرمایه ابزارهای مختلفی را برای بهبود وضعیت سرمایه در گردش بنگاه ها در اختیار می گذارد که در این زمینه می توان به اوراق مشارکت، اوراق صکوک اجاره، اوراق مرابحه، اوراق استصناع و...اشاره کرد.

آرگون در ادامه به ارزیابی در خصوص بازارهای مختلف در کشور پرداخت و گفت: بازار سرمایه و  بازارهای موازی از جمله طلا و ارز علاوه بر تاثیر پذیری از موضوعات سیاسی، به جهت وجود نقدینگی بالا در کشور به نظر می رسد تا پایان تابستان روند روبه رشدی را تجربه کنند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: همچنین  تغییرات نرخ ارز بر بازارهای مختلف از جمله بازار سرمایه تاثیر گذار بوده و تغییرات آن نیز تابعی از عوامل متعدد از جمله میزان صادرات نفت و کالاهای غیر نفتی در شرایط تحریمی و ورود ارز به کشور خواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 452
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران