پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446055 تاریخ : 1397/10/25-16:13:34
,8,
بازار سرمایه، راهی برای رسیدن به آرامش اقتصادی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد:

بازار سرمایه، راهی برای رسیدن به آرامش اقتصادی

سید کاظم دلخوش درباره جهت گیری کلی بودجه 98 نسبت به بازار سرمایه، گفت: در چند سال گذشته نگاه مجلس و دولت نسبت به بازار سرمایه مثبت بوده و برهمین اساس در بودجه 98 نیز به بازار سرمایه توجه ویژه شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید کاظم دلخوش، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان مطلب فوق گفت: در گذشته شرکت های ایرانی عمدتا تامین مالی خود را از طریق بازار پول انجام می دادند؛ اما در چند سال  اخیر با توجه به توسعه بازار سرمایه بر تامین مالی از طریق این بازار تاکید بیشتری شده است.

وی با بیان اینکه مالیات، نفت، عوارض و فروش اموال و املاک دولت از منابع مهم درآمدی کشور محسوب می شود، اظهار داشت: در بودجه سال 98 در کنار منابع درآمدی، دارایی های سرمایه ای و مالی هم پیش بینی شده و این نشان می دهد دولت در شرایط مضیقه، بودجه سال آینده را تدوین کرده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس تصریح کرد: به دلیل اینکه دولت در سال آینده تا حدودی  با محدویت درآمدها مواجه است، برهمین اساس برای جبران کسری بودجه و تامین منابع مالی طرح ها و پروژه ها باید در کنار بودجه های عمومی از دارایی های سرمایه ای و مالی استفاده کند.

دلخوش ادامه داد: دولت حجم انتشار اوراق را در بودجه سال آینده افزایش داده و برآورد می‌شود که این حجم در مقایسه با سال جاری، افزایش چشمگیری داشته باشد و امیدواریم این موضوع از سوی مجلس هم مورد  تایید قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: طبق تجربه از سنوات گذشته، معمولاًصددرصد درآمدهای نفتی و مالیاتی پیش بینی شده در بودجه محقق نمی‌شود، برهمین اساس دربودجه،  40 هزار میلیارد تومان برای استقراض در قالب اوراق و مانند آن در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه یکی از مسیرهای ایجاد آرامش اقتصادی و کنترل نقدینگی بازار سرمایه است، گفت: ساختار فعلی بودجه، سنتی است و مجلس و دولت باید برای بودجه عملیاتی، برنامه ریزی کنند، البته بودجه، زمانی عملیاتی می شود که اقتصاد در آرامش باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 353
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران