پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447768 تاریخ : 1397/11/12-14:46:37
,8,
بازار سرمایه در کمبود نقدینگی به سر می‌برد

با نزدیک شدن به هفته های پایانی سال

بازار سرمایه در کمبود نقدینگی به سر می‌برد

کاهش نقدینگی در پایان سال، ابهامات در افزایش سرمایه برخی از شرکت‌ها در کنار افزایش ریسک‌های سیستماتیک بازار سرمایه، زمستان کسالت‌باری را برای بورس تهران رقم زده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال، عرضه‌ها در بورس و فرابورس ایران مانند سال‌های گذشته بیشتر شده و بازار سرمایه در کمبود نقدینگی به سر می‌برد.

در این مدت تعداد زیادی از سهام‌داران عمده اقدام به فروش می‌کنند و تقاضا از طرف آنها نسبتاً کاهش می‌یابد؛ این موضوع به شدت کفه عرضه را نسبت به تقاضا سنگین‌تر می‌کند.

در این هفته شاهد کاهش قیمت‌ها در بیشتر گروه‌های بزرگ بودیم و بازار بر پایه گروه‌های کوچک از جمله قندی‌ها و سیمانی‌ها چرخید؛ به طوری که در روزهایی شاخص کل هم وزن بر خلاف نماگر اصلی بازار حرکت کرد.

در این مدت موضوع افزایش سرمایه شرکت‌ها از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها اخباری است که گه‌گاه به گوش سهام‌داران می‌رسد، اما همچنان به وقوع پیوستن این افزایش سرمایه‌ها با اما و اگرهایی روبرو است.

در پنج روز کاری هفته جاری در بورس تهران شاخص کل 2646 واحد کاهش یافت و از تراز 162 هزار و 941 واحدی تا رقم 160 هزار و 295 واحدی افت کرد و در نتیجه کاهش 1.6 درصدی را رقم زد. این شاخص از ابتدای سال جاری رشد 64 هزار واحدی را نشان می‌دهد که علت این رشد به افزایش قیمت ارزهای خارجی برمی‌گردد.

در سوم بهمن ماه سال جاری شاخص آزاد شناور در تراز 178 هزار و 52 واحدی قرار داشت که تا پایان روز معاملاتی این هفته 2466 واحد افت کرد و رقم 175 هزار و 586 واحدی را تجربه کرد. با این حساب شاخص آزاد شناور در پنج روز کاری افت 1.4 درصدی را نشان می‌دهد.

شاخص بازار اول نیز در هفته اخیر کاهشی بود و در نهایت 20 هزار و 48 واحد کاهش یافت همچنین شاخص بازار دوم به افت 4809 واحدی روبرو شد.

در این مدت شاخص صنعت با 2520 واحد کاهش در تراز 143 هزار و 138 واحدی قرار گرفت و شاخص 50 شرکت فعال‌تر 144 واحد افت کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 444
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران