پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 575968 تاریخ : 1400/01/14-12:27:56
,8,
بازار در شرایط تعادلی و ارزندگی قرار دارد/ جاری شدن خون تازه در رگ های بورس به زودی

یک کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد:

بازار در شرایط تعادلی و ارزندگی قرار دارد/ جاری شدن خون تازه در رگ های بورس به زودی

مهدی آسیما: «به طور بنیادی، بازارسرمایه در حال حاضر در شرایط تعادلی قرار دارد و از ارزندگی برخوردار است، هرچند با افزایش شفافیت در مسایل سیاسی انتظار می رود در نیمه دوم سال شاهد رشدی دوباره در بازارسرمایه باشیم.»

به گزارش بانک و صنعت ، این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: به نظر من در حال حاظر بازار در یک نقطه تعادلی قرار دارد، به این معنی که در کوتاه مدت و تا حدود 5 ماه آینده، نرخ برابری دلار در حالت تعادلی وجود دارد و با توجه به اتفاقات سیاسی بین المللی جدید در مقطع زمانی حاضر چشم انداز خاصی برای افزایش نرخ برابری دلار و به موازات آن دیگر بازارها به طور خاصی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد با عبور از انتخابات ریاست جمهوری و با گذشت نیمه نخست سال جدید و به دنبال آن شفافیت بیشتر در مباحث سیاسی، متغیرهای اصلی و کلان اقتصادی می توانند محرک نرخ برابری دلار قرار گرفته و در نیمه دوم سال 1400 زمینه ساز رشد نرخ برابری دلار باشند. در چنین شرایطی قطعا صنایع صادراتی و دلار محور مانند صنایع پتروشیمی، فلزی – معدنی در بهره مندی از این افزایش نرخ پیشتاز خواهند بود. بر این اساس در نیمه دوم سال جاری، با برگزاری مجامع، تقسیم سود و در ادامه شفاف شدن مسایل سیاسی خون تازه ای در بازار تزریق خواهد شد.

مهدی آسیما در ادامه افزود: همانطور که در بالا اشاره شد، پیرو انتظاراتی که از ابهامات سیاسی در بازار شکل می گیرد، برخی سرمایه گذاران که استراتژی کوتاه مدت در پیش گرفته اند، به حالت ایستایی درآمده تا با روشن شدن ابعاد سیاسی به اصلاح و تعیین رویکرد سرمایه گذاری خود بپردازند. بنابراین به نظر من طی چند ماه ابتدایی سال شاهد افت و خیز خاصی در بازار نخواهیم بود.

وی اظهار کرد: البته بازار در شرایط کنونی ارزنده است و این موضوع برای سرمایه گذارانی که استراتژی بلند مدت در پیش گرفته اند (مانند صندوق های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران حقوقی)، زمان مناسبی برای خرید و تشکیل پورتفوی محسوب می شود. این گروه در نیمه دوم سال به برداشت محصول خود و کسب بازدهی های مورد نظرشان می پردازند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران