پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433347 تاریخ : 1397/09/21-13:58:04
,6,
بازار خودروهای وارداتی در انتظار تثبیت قیمت دلار

بازار خودروهای وارداتی در انتظار تثبیت قیمت دلار

رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو اظهار داشت: گروه سمند و پژو و اچ سی کراس افزایش قیمت داشته اند و سایر خودروهای داخلی در حالت تعادل به سر می برند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو اظهار داشت: گروه سمند و پژو و اچ سی کراس افزایش قیمت داشته اند و سایر خودروهای داخلی در حالت تعادل به سر می برند.

سعید موتمنی افزود: قیمت پژو تیپ 2، از 59.5 میلیون تومان در هفته گذشته به 62 میلیون و 300 هزار تومان، تیپ 5 از 71.5 میلیون تومان به 73.5 میلیون تومان و وی8 از 72.5 میلیون تومان به 73.5 میلیون تومان و اچ سی کراس از 88 میلیون تومان به 100 میلیون تومان رسیده و سایر خودروهای داخلی، تعادل دارند.

محمدی نیکخواه یکی از فعالان بازار درخصوص پیش بینی آینده بازار گفت: اگر نظم و انسجام برقرار شود و برای خودروهایی که ارز بری دارند ارزش و ارزبری بر مبنای درستی محاسبه شود، احتمال ثبات در بازار وجود دارد، در غیر اینصورت بی ثباتی وجود خواهد داشت.

محمدی نیکخواه افزود: در حال حاضر همانطور که هجوم به سمت دلار کاهش یافته، در حوزه خودرو نیز بهترین راه حل، عدم خرید خودرو است تا بازار به ثبات رسد.

نعمت الله کاشانی نسب، بازرس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو، اظهار داشت: قیمت خودروهای ایرانی در هفته جاری تا حدی افزایش داشته ولی بازار اعم از بازار خودروهای داخلی و خارجی، همچنان در رکود به سر می برد و خرید و فروشی صورت نمی گیرد.

وی افزود: بازار خودروهای خارجی پیش از این نیز در رکود به سر می برد و در حال حاضر از آنجا که نرخ دلار نزولی است، شهروندان منتظر تثبیت نرخ ارز هستند و اقدام به خرید نمی کنند و افرادی که قصد فروش دارند نیز حاضر به فروش با قیمت پایین نیستند و بازار در رکود به سر می برد و معاملات به صفر رسیده و تا زمانی که نرخ دلار تثبیت نشود وضع به همین منوال خواهد بود.

وی افزود: هم اکنون که قیمت های بازار، کاذب و حباب گونه و غیر واقعی است و از نظر اتحادیه تعیین قیمت خودرو بر اساس 5 درصد زیر قیمت بازار شیوه درستی نبوده است.

کاشانی نسب افزود: باید به قیمت معقولی در حوزه خودرو برسیم زیرا قیمت های کنونی بازار کاذب بوده و اکثر خودرو ها با قیمتی دو برابر قیمت واقعی در بازار به فروش می رسند که قاعدتا نباید اینگونه باشد. باید امور ریشه یابی شده و کارها از ریشه اصلاح شوند. همچنین دولت باید به قطعه سازان ارز 4200 تومانی تخصیص دهد و سپس بقیه مراحل را مدیریت کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران