پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 510503 تاریخ : 1399/01/20-11:28:39
,2,
با نشان پرداخت از «رمز» و «جان» خود حفاظت کنید

با نشان پرداخت از «رمز» و «جان» خود حفاظت کنید

مشتریانی که هنوز رمز اول پویای ملی کارت خود را فعال نکرده اند، اما از احتمال لو رفتن آن نگرانی دارند، می توانند «نشان پرداخت» را با کارت کشیدن بر روی دستگاه های کارتخوان جایگرین کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، گرچه استفاده از رمز دوم پویا برای دارندگان همه کارت های بانکی الزامی شده، اما استفاده از رمز اول پویا همچنان اختیاری است.
گاهی دور بودن دستگاه کارتخوان از دسترس مشتری، بی توجهی دارنده کارتخوان به مسائل امنیتی و یا کم اهمیت دانستن موضوع از سوی مشتری باعث می شود که رمز اول کارت با صدای بلند اعلام شود.
این اتفاق می تواند نتایج نامطلوبی به همراه داشته باشد و در صورت مفقود شدن کارت یا سرقت آن، امکان هر گونه عملیات بانکی بر روی آن فراهم شود.
بانک ملی ایران برای حل این مشکل، علاوه بر امکان دریافت رمز اول یکبار مصرف، راهکار تازه ای اندیشیده و آن ارائه ابزار «نشان پرداخت» است.
در این روش، یک QR CODE اختصاصی به دارندگان دستگاه های کارتخوان ارائه می شود و مشتریان بانک ملی ایران می توانند با اسکن کردن این کد توسط اپلیکیشن آپ، عملیات پرداخت وجه را انجام دهند.
با این اقدام، همه مراحل تراکنش بانکی از جمله ورود رمز توسط کاربر دارنده کارت بانکی انجام می شود، بنابراین رمز کارت بانکی نه روی دستگاه کارتخوان وارد می شود و نه مشتری آن را به فروشنده اعلام می کند.
در روزهایی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده و لمس اشیای با کاربری عمومی می تواند به شیوع این ویروس سرعت ببخشد نیز استفاده از ابزار نشان پرداخت می تواند حافظ جان مشتریان باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 279
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران