پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399014 تاریخ : 1397/07/23-12:43:44
,8,
با متخلفان بازار سرمایه تعارف نداریم/ بازار مستمر رصد می شود

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس:

با متخلفان بازار سرمایه تعارف نداریم/ بازار مستمر رصد می شود

وضعیت معاملات و فعالیت های بازار سرمایه به طور مستمر رصد می شود و اگر تخلفی صورت گرفته و جرم محرز شود، به مراجع قضایی معرفی می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با بیان اینکه در تخلفات مربوط به دستکاری قیمت ها با هیچ فردی، برادرخواندگی و تعارف نداریم، گفت: جلسه با دادستان عمومی و انقلاب تهران برای گسترش همکاری ها و نظارت بیشتر برگزار شده و درباره موضوع خاصی نبوده است.

محسن خدابخش درباره نشست مشترک دادستان عمومی و انقلاب تهران با مدیران بازار سرمایه، گفت: درباره موضوع نشست مشترک با دادستان، در برخی موارد سوءبرداشت انجام شده در حالی که یک نشست عادی برای همکاری بوده است.
وی اضافه کرد: بخش عمده جلسه درباره معاملات بورس کالا بود که عمده مسایل مربوط به آن برطرف شد.

خدابخش ادامه داد: سازمان بورس نیز به عنوان نهاد ناظر، وظیفه خود برای برخورد با تخلفات را انجام می دهد.
وی درباره تشکیل 75 پرونده مجرمانه درباره تخلفات بورسی، گفت: این پرونده ها مربوط به تخلفات برخی ناشران، نهادهای مالی، صندوق ها، سبدگردان ها و بقیه بوده است.
خدابخش درباره تخلفات مربوط به دستکاری قیمت ها، اضافه کرددر برخورد با تخلفات، اهمال و تعارف وجود ندارد و هرگاه تخلفی انجام شود به سرعت رسیدگی می شد.
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: وضعیت معاملات و فعالیت های بازار سرمایه به طور مستمر رصد می شود و اگر تخلفی صورت گرفته و جرم محرز شود، به مراجع قضایی معرفی می شود.
وی درباره ادعاهای مربوط به تخلفات یک صندوق سرمایه گذاری در روزهای گذشته و نقش آن در ایجاد صف های فروش و افت شاخص، گفت: نگاهی به سایت مدیریت فناوری بورس تهران(http://www.tsetmc.com) نشان می دهد، سهم اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی از خرید و فروش چه میزان بوده است.
به گفته وی، بررسی ها مشخص می کند حقوقی ها بیشترین خرید را انجام داده اند.
خدابخش ادامه داد: اگرچه بر عملکرد حقوقی ها باید نظارت بیشتری باشد، اما نباید این تلقی ایجاد شود که حقوقی ها هیچ سهمی را نفروشند.
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: اگر حقوقی ها به ایجاد صف های فروش دامن بزنند، سازمان بورس به آنها تذکر می دهد و اگر تخلف کرده باشند به نهادهای ذیربط معرفی می شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 426
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران