پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450962 تاریخ : 1397/12/17-12:43:28
,8,13,
با عرضه جو و ذرت در بورس کالا، مشکلات خرید تضمینی دولت پایان یافت

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

با عرضه جو و ذرت در بورس کالا، مشکلات خرید تضمینی دولت پایان یافت

عباس کشاورز، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طی دو سه سال اخیر با عرضه جو و ذرت کشور در بورس کالا براساس سیاست قیمت تضمینی، امروز دیگر هیچ نگرانی از بابت خرید تضمینی دولت برای این دو محصول وجود ندارد و با توجه به اثرات مطلوب عرضه این کالاها در بورس، توصیه من عرضه گندم مورد نیاز صنف و صنعت به طور کامل در بورس کالاست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، کشاورز عنوان کرد: یکی از مسیرها برای ساماندهی معاملات بخش کشاورزی کشور، بدون تردید بورس کالای ایران است که در سال های آینده با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و بورس کالا شاهد توسعه مبادلات این حوزه در بورس کالا و حمایت اصولی از کشاورزان خواهیم بود. 

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح قیمت تضمینی ذرت و جو در بورس کالا افزود: در ابتدای اجرای این سیاست براساس ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی به دلیل جدید بودن کار و عادت فعالان این حوزه به مبادلات سنتی، مشکلاتی وجود داشت اما رفته رفته با نمایان شدن مزایای عرضه محصولات در بورس شاهد رونق طرح بودیم به طوریکه اجرای سیاست قیمت تضمینی ذرت و جو در بورس هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع صاحبان صنعت دامداری و مرغداری و به طور کلی گروه های مصرف کننده بوده است.

به گفته وی، امروز دولت هیچ نگرانی برای اجرای سیاست خرید تضمینی و ورود به بازار ذرت و جو ندارد و توصیه من این است که عرضه گندم هم به شکل پرحجم در بورس کالا آغاز شود به طوریکه واحدهای صنفی صنعتی، گندم موردنیاز خود را از طریق بورس تامین می کنند. 

کشاورز با بیان اینکه برخی ها عنوان می کنند که گندم، محصول حساسی است و موانعی برای عرضه عمده آن در بورس کالا وجود دارد، گفت: به شخصه نگرانی برای عرضه گندم در بورس کالا ندارم به طوریکه در مرحله نخست گندم مورد نیاز صنف و صنعت در بورس عرضه شود و به مرور با فراهم شدن شرایط، می توان زمینه عرضه کل گندم کشور را نیز در بورس مهیا کرد. به عنوان مثال کارخانه های تولید ماکارانی و تولیدکنندگان شیرینی، بیسکویت و سایر تولیدکنندگانی که برای تولید داخلی و صادرات خود به گندم و آرد نیاز دارند، از بورس اقدام به خرید گندم کنند. 

کشاورز تاکید کرد: عرضه محصولات کشاورزی از جمله گندم علاوه بر اینکه به شفافیت و ساماندهی مبادلات، حمایت از کشاورزان و رشد کیفیت محصولات کمک می کند، به میزان قابل توجهی از بار سنگین مالی روی دوش دولت در خرید تضمینی می کاهد؛ همچنین با رونق معاملات این محصولات در بورس، از مداخلات دولت در بازار کم می شود و رقابت در تولید و فروش کالاهای کشاورزی نیز رشد می کند. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان بر لزوم فرهنگ سازی و آشنایی کشاورزان با مکانیسم معاملات بورس تاکید کرد و گفت: باید کشاورزان را با این سیستم معاملاتی بورس آشنا کنیم تا بتوانیم به سرعت در مسیر عرضه محصولات کشاورزی در این بازار حرکت کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 243
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران