پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350558 تاریخ : 1397/03/21-14:34:19
,17,20,
با دستگاه ها برای مقابله با تحریم جلسه می گذاریم

نوبخت:

با دستگاه ها برای مقابله با تحریم جلسه می گذاریم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان با همه دستگاه ها به صورت جداگانه در مورد آسیب‌های تحریم‌ها و راهکار برای دور زدن موانع، جلسه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدباقر نوبخت امروز(دوشنبه) در حاشیه پنجاه و یکمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران افزود: برای اجرایی کردن سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی که 24 بند بود 56 طرح و 200 پروژه تعریف کردیم که با اجرا شدن آن می توانیم به اهداف ترسیم شده در این بخش برسیم.

وی افزود: با توجه به تهدیدهای جدی درخصوص استمرار و گسترش تحریم های آمریکا، برای بی اثر یا کم اثر کردن آنها باید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تدابیر متناسبی را اتخاذ می کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: براین اساس در جلسه امروز، منابع موجود برای اجرای این پروژه ها و طرح ها و همچنین این مساله که در شرایط تحریم تا چه میزان محدود می شود، بررسی و ارزیابی شد.
وی افزود: اولویت بندی 200 پروژه که با محدود شدن منابع آن چگونه پروژه ها به سرانجام برسد تا مردم کمترین زحمت را با تحریم ها متحمل شوند، از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.
نوبخت، مشکلات آب را از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بیان کرد و گفت: در شرایط کنونی نسبت به پارسال و همچنین نسبت به متوسط عملکرد سال های گذشته با کمبود منابع آب مواجه ایم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: براین اساس مناطق را به 2 دسته «با تنش آبی و یا کم آبی» تقسیم کردیم؛ در برخی استان ها مشکل آب وجود ندارد اما برخی دیگر به شدت با این مشکل مواجه اند. 
وی با بیان اینکه برای این مشکلات منابع مالی در نظر گرفته ایم، افزود: باید ببینیم با توجه به منابع مالی چه اقداماتی می توانیم در این زمینه انجام دهیم.
نوبخت درباره جلسه آینده سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان با تک تک دستگاه ها جلسه هایی تشکیل می دهد تا بدانند در استمرار تحریم ها نقطه های آسیب پذیر کجاست و با چه فرصت هایی می توانیم نسبت به رفع آسیب های ناشی از تحریم اقدام کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: در جلسه بعدی ستاد اقتصاد مقاومتی مقرر شد تک ‌تک دستگاه‌ها، آسیب‌های تحریم‌ها و راهکارشان برای دور زدن موانع را بیان کنند.
با روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و تاکید مکرر وی مبنی بر اینکه برجام یک «توافق بد» است، بدعهدی های این کشور در قبال ایفای تعهداتش در برجام آغاز شد و سرانجام در 18 اردیبهشت امسال خروج کشورش از این معاهده را اعلام کرد تا تحریم های یکجانبه این کشور که در 2.5 سال گذشته تعلیق شده بود، بار دیگر در 2 بازه زمانی 90 و 180 روزه اجرا شود.
با این حال اتحادیه اروپا به دنبال آن است تا با سازوکاری برای ادامه فعالیت های اقتصادی و روابط بانکی، ایران در برجام باقی بماند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 330
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران