پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 453115 تاریخ : 1398/01/27-11:29:08
,17,
با حضور انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کارگروه تنظیم بازار موافقت شد

با حضور انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کارگروه تنظیم بازار موافقت شد

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از اعلام موافقت وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با عضویت انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کارگروه تنظیم بازار خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عباس تابش افزود: طی مکاتبه‌ای با عنوان معاون اول رییس جمهور، دکتر جهانگیری ضمن موافقت با پیشنهاد مربوطه این موضوع را برای طی مراحل تدوینی به هیات دولت ارسال نمود.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطر نشان کرد: مقرر شد از انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در جلسات کارگروه تنظیم بازار دعوت بعمل آید تا در کنار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که تنها ارگان دولتی است که از حقوق مردم در این نوع ساختارها دفاع می کند، این انجمن هم بتواند کمک حال سازمان متبوع در حمایت از حقوق مصرف کنندگان باشد.

وی در زمینه کارکرد انجمنهای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ضرورت و حضور انجمنها درکارگروه تنظیم بازار چیست گفت: به منظور ضرورت تقویت نقش و جایگاه انجمنهای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تبیین و گسترش نقش و کارکرد تشکلهای مربوط به حقوق مصرف کنندگان و حضور فعال تر انجمنهای مذکور در تصمیم گیریهای کارگروهها و ساختارهای تصمیم گیری و همچنین بهره گیری از نظرات تشکلهای مردمی این اقدام انجام گرفت.

به گفته وی انجمنهای حمایت از حقوق مصرف کنندگان به نمایندگی از جامعه بزرگ مصرف کنندگان می توانند مطالبات مختلفی را در این کارگروه مطرح و بعنوان عضو اصلی کارگروه تنظیم بازار نقش مهمی را در موضوعات مرتبط با قیمت نظارت و بازرسی ایفا می کنند.

عضو کارگروه تنظیم بازاردر پاسخ به این سوال که " مردم چطور می توانند در این انجمنها مشارکت کنند؟ " می گوید : داوطلبان عضویت در انجمنهای حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستانهای سراسر کشور می توانند با مراجعه به «سامانه جامع عضویت » به نشانی اینترنتی WWW.members.crps.ir نسبت به درخواست عضویت در انجمن شهرستان محل اقامت خود اقدام نمایند.

تابش با بیان اینکه؛ امکان عضویت در انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان صرفا برای افراد بالای 18 سال سن و دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران فراهم است، از عموم مردم و مصرف کنندگان دعوت کرد به عضویت انجمنها در بیایند و این انجمن را در ارایه اظهارنظرها و فعالیتهای مدنی که برای احقاق حقوق مردم و پیگیری مطالبات است، یاری نمایند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره سوم انتخابات هیات مدیره و بازرس «انجمنهای حمایت از حقوق مصرف کنندگان» درسطوح شهرستانی طی نیمه اول سال جاری، از همه نخبگان، اساتید دانشگاه و صاحبنظران دعوت کرد برای تقویت این انجمنها، در کاندیداتوری و رای گیری انتخابات مذکور حضور فعال داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: انجمنهای حمایت از حقوق مصرف کنندگان به غیر از کارگروه تنظیم بازار در ساختارهای دیگر مثل کمیسیون نظارت بر اصناف استانها هم بعنوان عضو فعال حضور دارند.

تابش در ادامه سخنانش افزود: انجمنها به عنوان ارزیاب ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان با محوریت استانداریها نسبت به ارزیابی دستگاههای اجرایی در حوزه شفافیت اطلاعات و رعایت حقوق ارباب رجوع اقدام می کنند و تاکنون در سالهای 1396 و 1397 این کار صورت گرفته و ما در نظر داریم تا نسبت به تقویت و توسعه نقش انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سایر ساختارهای تصمیم گیری اقدام تا دستگاههای اجرایی مربوط نسبت به مشارکت‌دهی انجمنها در این حوزه اهتمام کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 324
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران