پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 518108 تاریخ : 1399/05/28-17:01:34
,11,
با تولید ریل ملی در ذوب آهن، حمل و نقل ریلی توسعه خواهد یافت

یک مقام مسئول تاکیدد کرد؛

با تولید ریل ملی در ذوب آهن، حمل و نقل ریلی توسعه خواهد یافت

یک مقام مسئول اعلام کرد: با تولید ریل ملی در ذوب آهن حمل و نقل ریلی توسعه خواهد یافت.

به گزارش بانک و صنعت، جلسه تعاملی با شرکت های حمل و نقل ریلی با حضور محمد جعفر صالحی معاون خرید، مجید تقی یار رئیس کمیسیون معاملات، صادق تخمه چیان مدیر کل بازرگانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و تعدادی از مدیران عامل شرکت های حمل و نقل ریلی و همچنین تعدادی از مدیران حوزه خرید ذوب آهن اصفهان بیست و دوم مرداد ماه در سالن جلسات دفتر مدیرعامل شرکت برگزار شد.

صالحی، معاون خرید با اشاره به اینکه در سال جهش تولید و افزایش راندمان تولید را در ذوب آهن اصفهان خواهیم داشت، گفت: دشمنان با ایجاد تحریم ها و قصد دارند تا به اقتصاد این مرز و بوم ضربه بزنند و این وظیفه ما است تا مانند دفاع مقدس همه در کنار هم نیات دشمنان را نقش بر آب کنیم.
وی یکی از شاخص های توسعه یافتگی را توسعه زیر ساخت های حمل و نقل دانست و یاد آور شد: اصلی ترین و مهم ترین زیر ساخت حمل و نقل، حمل و نقل ریلی است که جای توسعه بسیار زیادی در ایران دارد و به همت ذوب آهن اصفهان و تولید ریل ملی امید است هر چه بیشتر حمل و نقل ریلی توسعه پیدا کند و این پتانسیل در شرق کشور با توجه به ظرفیت پهلو گرفتن کشتی های با ظرفیت بالا بیشتر است و ضرورتاً بایستی اتصال ریلی شرق به مرکز به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.
معاون خرید ذوب آهن گفت: ذوب آهن اصفهان با ایجاد زیر ساخت های لازم جهت حمل ریلی و همفکری با مسئولین راه آهن جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را معطوف به حمل ریلی می نماید و از سال 84 با خصوصی سازی حمل و نقل ریلی و واگذاری تأمین واگن ها توسط شرکت های ریلی ذوب آهن اصفهان با 3 شرکت عملیات حمل ریلی را آغاز کرده و در حال حاضر با 6 شرکت دیگر نیز در حال فعالیت است.
وی با اشاره به اینکه سهم حمل ریلی در سال 98 حدود 75 درصد و سهم جاده ای حدود 25 درصد کل حمل ذوب آهن اصفهان می باشد، افزود: با تعاملات و هماهنگی انجام شده با راه آهن امید آن می رفت که حمل ریلی نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد که عملکرد تا اواسط خرداد تأیید کننده این مطلب بود ولی پس از آن به دلیل پاره ای از مشکلات افت داشت که امید است این امر به زودی مرتفع گردد.
صالحی به بهره برداری از کوره بلند شماره یک از اواسط مهرماه اشاره کرد و گفت: با راه اندازی و بارگیری کوره بلند شماره یک امید است حمل نقل ریلی همکاری بیشتری برای تأمین مواد اولیه شرکت داشته باشد تا تولید در ذوب آهن نیز افزایش یابد.
وی شرکت های حمل و نقل ریلی و ذوب آهن اصفهان را در یک تیم و کنار هم دانست و خاطر نشان ساخت: شرکت های حمل ونقل ریلی به عنوان گروه پشتیبانی کننده مجموعه ذوب آهن اصفهان هستند و در کنار هم به تولید که هدف اصلی است می پردازند.
همچنین صادق تخمه چیان، مدیر کل بازرگانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به گزارشات ذوب آهن اصفهان عملکرد 97 نسبت به سال 98 بهتر شده است و با اقدامات انجام شده از سوی راه آهن توسعه روابط بین دو مجموعه از لحاظ کمی و کیفی بیشتر خواهد شد.
وی سهم صادرات فولاد را 25 درصد کل صادرات کشور دانست و افزود: بهبود شرایط تولید فولاد وظیفه هر ارگان و سازمانی است و ما نیز در این راستا اقدام خواهیم کرد.
تخمه چیان به تناژ بیشتر حمل ریلی نسبت به حمل جاده ای اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به افق 55 میلیون تن تولید فولاد باید با هم مشکلات را حل نمائیم و کارکنان راه آهن آماده همکاری با این مجموعه عظیم صنعتی هستند.
مجید تقی یار، رئیس کمیسیون معاملات گفت: با همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان ریل ملی در سال رونق تولید عرضه شد و این خود نقطه امیدی برای توسعه حمل و نقل ریلی است و استفاده بهینه از پتانسیل موجود می باشد. وی خاطر نشان ساخت: با حمایت و کنار زدن مشکلات می توانیم با قدرت بیشتری وظیفه اصلی خود که همان تولید است را انجام دهیم.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 363
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران