پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507348 تاریخ : 1398/11/12-14:51:46
,8,
با تصویب FATF عبور از تحریم ها آسان تر است

مدیر سرمایه گذاری سبدگردان نو ویرا

با تصویب FATF عبور از تحریم ها آسان تر است

مدیرسرمایه گذاری شرکت سبدگردان نو ویرا، تصویب لوایح چهارگانه FATF را اقدامی در جهت عبور آسان تر از شرایط دشوار تحریم ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، هادی شعبانی اظهار داشت: تصویب این لوایح قطعا می تواند کمکی به گذر راحت تر  از شرایط سخت تحریمی فعلی باشد و قاعدتا ریسک را از بازار سرمایه نیز برمی دارد، ولی اگر این اتفاق هم نیفتد شاید انتظارات بازار از چشم انداز پیش رو از حالت مثبت کمی تعدیل شود؛ ضمن اینکه اثر این ریسک بر بازار سرمایه با توجه به ریسک های غیر سیستماتیکی که در این مدت از سر گذرانده است، چندان محسوس نخواهد بود.

وی در عین حال افزود: تصویب یا عدم تصویب لوایح چهارگانه FATF قاعدتا روی برخی از صنایع مثل بانکی ها تاثیر مستقیم تری دارد.

بورس همچنان رو به رشد است

شعبانی در پیش بینی روند بورس و تحرکات شاخص در روزهای باقی مانده از سال جاری و گمانه زنی از گزارش صنایع گفت: همواره فاکتور های کلان در تعیین جهت بورس پیش روی ماست، یکی از این فاکتورها برآوردها از نرخ دلار در آینده است. همچنین تورم انتظاری و قیمت های جهانی که از دیگر فاکتور های مهم اثرگذار هستند ، همیشه روی کلیت بازار ما تاثیر می گذارند.

وی با تاکید بر انتظار رشد حداقلی ارز معادل رشد تورم در سال آینده یادآور شد: در شرایطی که بازارهای دیگر همچون ارز و طلا درگیر رکود هستند، نقدینگی راهی جز سرازیر شدن به سمت بورس ندارد و این موضوع سبب ایجاد چشم انداز رشد بیشتر بازار سرمایه در آینده می شود. البته در این بین می تواند نوساناتی نیز به وجود آید که قابل پیش بینی نیست، ولی انتظار می رود در بازه ای یک ساله بورس از سایر بازار های موازی بازده بیشتری داشته باشد.

تقویت زیرساخت ها اعتمادآفرین است

این فعال بورسی با تاکید بر ضرورت توجه به تقویت زیرساخت های بازار سرمایه گفت: زیر ساخت ها همواره در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری قابل تعریف هستند؛ بخش نرم افزاری بخشی متکی بر فن و دانش است و با وجود تحصیلکرده های این حوزه و مقایسه این سطح از دانش با بازار های جهانی می توان گفت که این بخش با دانش روز دنیا همگام است و شاید فقط فاز مطالعاتی نیاز داشته باشد.

وی عمده مشکلات زیرساختی بازار سرمایه را مرتبط با بخش سخت افزاری دانست و ادامه داد: در بُعد سخت افزاری که شامل بستر ابزاری معاملات و زیر ساخت های لازم برای معاملات و فعالیت های کارگزاری ها است بازار ما در مواردی از رشد بازمانده است. بر این اساس باید شرایط لازم برای توسعه بستر معاملات فراهم شود تا اعتماد فعالان بازار همچنان حفظ شود .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران