پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421241 تاریخ : 1397/08/21-17:17:25
,10028,
با تاراج شرکت ها به اسم فروش، مخالفم / در شرایط بحران، دیدگاه نهادگرایی اقتصادی پاسخگوست

ربیعی در آئین تکریم و معارفه وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی :

با تاراج شرکت ها به اسم فروش، مخالفم / در شرایط بحران، دیدگاه نهادگرایی اقتصادی پاسخگوست

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: در دوران وزارت، با فروش شرکت ها مخالف نبودم اما با فروشی که تاراج باشد، مخالفت کردم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان امورمالیاتی کشور، علی ربیعی در مراسم تکریم و معارفه وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انوشیروان محسنی بندپی سرپرست سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: جهانگیری سرمایه‌های اجتماعی خودش را به میدان آورده و خوشحالم که حضور دارد و تمام توان خود را برای مردم و دولت انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: بعضی وقت‌ها دولت‌ها فِقدانشان اندازه‌گیری نمی‌شود و برخی از افراد نیز این‌گونه هستند؛ به طوری‌ که دکتر بهشتی و شهید مطهری نیز رفتند اما تأثیرات درازمدت آنها ادامه دارد.

ربیعی گفت: اگر به سال 92 بازگردیم، باز هم به روحانی رأی می‌دهم.

وی افزود: اِشکالات بسیاری در کار ما بوده و است و تصمیمات خوبی را گاهی وقت‌ها نگرفتیم اما قصد و نیت بدی نداشتیم، دلمان می‌خواست وضع زندگی مردم بهتر شود و هرچه را در چنته داشتیم، گذاشتیم.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: معتقدم حتماً از این شرایط عبور می‌کنیم و وقتی این کشتی به آرامش می‌رسد، جامعه به ثبات خواهد رسید.

وی ضمن ابراز خوشحالی از آمدن شریعتمداری گفت: من در صف بودم و ایشان در ستاد و در آن زمان از کردستان به دفتر شریعتمداری برای گرفتن امکانات می‌آمدم و دوستی ما 40 ساله است و خوشحالم که شریعتمداری نمی‌تواند بگوید وزیر قبلی خراب کرده و من آمدم درست کنم چون دوستیِ ما دیرینه است.

ربیعی همچنین خطاب به شریعتمداری و همکاران سابق خود افزود: پنج بحران یا در آستانه‌ی بحران؛ فشار آب، خاک، محیط‌زیست و نقدینگی،خیلی به ما مرتبط نیست اما سه مسئله اساسی در کشور داریم که یکی از آنها بحث صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی است.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شریعتمداری مدیر 17 صندوق است که باید سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای آنها داشته باشد و اگر نتوانیم اصلاحات سخت ایجاد کنیم، ممکن است نظام را تحت مخاطره قرار دهیم.

وی به تحولات اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: سنجش‌های اجتماعی که در فروردین و آبان ماه انجام می‌شود، با یکدیگر متفاوت است و بار تحولات نهادهای اجتماعی در حوزه معاونت رفاهی این وزارتخانه است؛ به طوری که در تحولات اجتماعی مشاهده می‌کنیم که مردم یک جایی زندگی می‌کنند و ارزش‌ها در جای دیگر است.

ربیعی به تحولات و انقلاب جمعیتی اشاره کرد و افزود: هر کدام از این موارد می‌تواند نظام سیاسی را متحول کند و در ادبیات، انقلاب جمعیتی را زیرپایه تحولات سیاسی می‌دانند.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما ناچار هستیم که مسئول سیاستگذاری اشتغال باشیم چرا که فرد دیگری وجود ندارد.

وی به بیکاری اشاره و اظهار کرد: این موضوع نیز مهم است و همچنین سیاست خارجی و لجاجت دیکتاتور آمریکا نیز به وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مرتبط نیست اما آثارش به این وزارتخانه برمی‌گردد.

ربیعی با اشاره به اینکه این وزارتخانه سخنگوی فقرا است، تصریح کرد: در تحولات، دهک‌ها و طبقات پایین، بی‌پناه هستند و باید مد نظر قرار گیرند و امروز دیدگاه‌های نهادگرایی پاسخگو است و اگر در بحران، کسی به دنبال تئوری آزاد برود، درست نیست.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وزارتخانه پناه بازنشستگان، زنان سرپرست خانوار، معلولان و ایتام است، گفت: باید سالانه به سه هزار یتیم رسیدگی شود.

به گفته وی، به اعتقاد بنده باید در گونه‌های فقر، به فقر مهارتی توجه کافی شود و موضوع بازماندگان از تحصیل خیلی به ما مرتبط نبود، اما با تلاش معاونت رفاهی توانستیم از تعداد این کودکان کم کنیم و به 80 هزار کودک بازمانده برسیم که برای آن نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.

ربیعی گفت: هرچند در فقر مهارتی و درمان، به ما تاختند اما همچنان می‌گویم که مهمترین کار تحول سلامت، بیمه 11 میلیون حاشیه‌نشین و فقیر بود که این افراد، کارگران غیررسمی و حاشیه‌نشین شهری بودند.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه محصول فقر درآمدی و معیشتی در وزارتخانه است، افزود: به مسکن حمایتی نیز توجه لازم صورت گرفت و معتقدم این وزارتخانه، پناهگاه گروه‌های خاموش است و باید صدای این گروه‌ها باشد.

وی اظهارکرد: اعضای کانون‌ها، شوراها، اتاق‌های تعاون، نظام کارفرمایی و ... صاحبان حق هستند اما امان از ذی‌نفعان بالغیر حق، چرا که این افراد ایدئولوژی‌هایی می‌نویسند و امضا جمع می‌کنند.

ربیعی ادامه داد: از خداوند برای شریعتمداری آرزوی مقاومت می‌کنم چرا که کار در این وزارتخانه سخت است.

وی تأکید کرد: در دوران وزارت، با فروش مخالف نبودم اما با فروشی که تاراج باشد، مخالفت کردم.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از این وزارتخانه جدا نمی‌شوم، همراه آن هستم و خدا شاهد است که هر کاری که در توان داشتم، انجام دادم که البته شاید اشتباهاتی نیز بوده باشد.

ربیعی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر صندوق‌های بیمه‌ای مهمترین مسئله این وزارتخانه هستند، گفت: باید سیاستگذاری و برنامه‌ریزی درستی برای صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره مسائل اجتماعی به نظریه های جامعه شناسی انقلاب ها اشاره کرد و افزود: اتفاقات عظیم در نهادهای اجتماعی رخ داده است. تحولات اجتماعی چون در لایه اجتماعی زیرین اجتماعی رخ می دهد، باید به میان مردم رفت تا مشاهده کنیم تحولات آنجا با ارزش های رسمی در تضاد است. این ترمونولوژی متعلق به 1960 است که ریشه انقلاب فرانسه، انگلیس، آمریکا و روسیه را تحولات جمعیتی می داند. هر کدام از اینها می تواند هر نظام سیاسی را متاثر کند. در جامعه شناسی انقلاب ها انقلاب جمعیتی را پایه انقلاب ها می دانند.

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه از پاسخگو بودن نظریه های نهادگرایی در شرایط امروز ایران گفت و ادامه داد: این وزارتخانه سخنگوی فقرا است. ما سخنگوی گروه های خاموش هستیم. من 40 سال پیش هم می نشستم مشکلات صاحبان صنایع همیشه همین بود اما. در تحولات آنی گروهی که مراقب نباشیم له می شود فقرا هستند.  نمی خواهم بحث اقتصادی کنم اما امروز دیدگاه های نهادگرایی اقتصادی پاسخگوست. در بحران کسی که دنبال اقتصاد آزاد برود می خواهد سیستم اجتماعی را به هم بریزد. اینجا پناه بازنشستگان یک میلیون و پانصدی و زنان سرپرست خانوار و معلولان است. در فقر درآمدی و معیشتی این وزارتخانه مسئول است. وزارتخانه باید صدای گروه های خاموش باشد.

لازم به ذکر است ربیعی وزیر سابق وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی هم اکنون خیریه ای را اداره می کند و عازم چابهار است .

 

گزارش تصویری مراسم تودیع و معارفه وزرای وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 269
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران