پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278598 تاریخ : 1396/01/26-10:14:15
,17,10027,
آیین‌نامه حاکمیت شرکتی آماده شد/ نتایج برجام در صنعت بیمه

آیین‌نامه حاکمیت شرکتی آماده شد/ نتایج برجام در صنعت بیمه

رییس کل بیمه مرکزی از آماده کردن آیین نامه حاکمیت شرکتی و مطرح شدن آن در جلسه فردای شورایعالی صنعت بیمه خبرداد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,عبدالناصر همتی امروز در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: یکی از مشکلات بازار مالی این است که تعادل در این بازار وجود ندارد. بازارهای مالی باید توسط سایر تامین کنندگان غیر از نظام بانکی تقویت شود.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بازار سرمایه آن طور که باید و شاید تا کنون نتوانسته در اقتصاد نقش داشته باشد، افزود: یکی از ارکان بازار سرمایه بیمه است. صندوق های بازنشستگی در این ترکیب باید جای بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بیمه ها در کشور نقش ضعیفی در توسعه دارند و باید تقویت شوند، عنوان کرد: بیمه ها در کشورهای پیشرفته یک سوم اوراق بلندمدت را خریداری می کنند اما در کشور ما نقش ارزش افزوده بیمه ها در این بین پایین است.

همتی با تاکید بر اینکه نقش بازار سرمایه و بازار بیمه در بازار مالی باید تقویت شود، عنوان کرد: در مورد بیمه تلاش در دولت یازدهم انجام شده و برای اولین بار ضریب نفوذ بیمه در سال 94 از دو درصد گذشت. در همه دنیا بازارهای مالی را بیمه ها از طریق بیمه های عمر تقویت و هدایت می کنند.

وی عنوان کرد: متاسفانه با بالا رفتن نرخ سپرده های بانکی بیمه های عمر نتوانستند رشد کنند با این وجود در سال گذشته با رشد 40 درصدی بیمه های عمر مواجه شدیم و تا پایان برنامه ششم توسعه قرار است که تا 50 درصد سهم بیمه های عمر افزایش یابد.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه نرخ سپرده های بانکی باید کنترل شود، افزود: درخواست دارم که برای ایجاد تعادل در بازار مالی کنترل نرخ سپرده های بانکی را مورد توجه قرار دهند. رشد نفوذ بیمه ها در کشورها باعث ورود وجوه قابل تکیه در بازار می شود.

وی افزود: سال گذشته 23 درصد رشد حق بیمه ها تولیدی بود و پیش بینی می شود که ضریب نفوذ بیمه در سال 95 بیشتر از سال 94 باشد.

همتی گفت: یکی از کارهای مهم صنعت بیمه برای حمایت از سهامداران جزء بحث حاکمیت شرکتی است که آیین نامه مربوطه آماده شده و قرار است که در جلسه فردای شورای عالی بیمه مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود تا از این طریق حاکمیت شرکتی را در تمام شرکت های بیمه اجرایی کنیم.

وی با اعلام اینکه نتایج تصمیمات مربوط به برجام در صنعت بیمه احساس می شود، افزود: با بازیگران تمام بیمه های اروپایی ملاقات داشتم و موارد و محدودیت ها در بیمه ها وجود ندارد. کارهای خوبی در این باره شروع شده و آنها آمادگی سرمایه گذاری در صنعت بیمه ایران را دارند و ظرف دو سه ماه آینده سرمایه گذاری خواهند کرد.

همتی گفت: بر اساس قانون هم  تا 49 درصد می توانیم به خارجی ها سهام بیمه ها را واگذار کنیم و امسال سال خوبی برای صنعت بیمه خواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 595
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران