پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449463 تاریخ : 1397/12/01-13:11:46
,5,
آیین نامه ایمنی در عملیات انتقال نیروی برق برای مشترکان برق باختر تشریح شد

آیین نامه ایمنی در عملیات انتقال نیروی برق برای مشترکان برق باختر تشریح شد

معاون بهره برداری برق باخترگفت: آگاهی دقیق از اصول ایمنی و مقررات ایمنی، اطمینان از دسترس بودن لوازم ایمنی فردی و گروهی و رعایت نظم و انضباط و حضور مداوم در محل کاراز وظایف سرپرستان محسوب می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی توانیر، جعفر نصرتیان اهور در جمع سرپرستان، مسئولان واحدهای برق و ایمنی مشترکان سنگین برق باختر ضمن بیان مطالب فوق افزود: آیین نامه جدید در زمینه عملیات انتقال نیروی برق نسبت به آیین نامه قبلی دارای نکات مهم و مثبتی است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرایی شدن آیین نامه مذکور شاهد ایمن سازی هرچه بیشتر محیط های کار درحین بهره برداری، نگهداری، تعمیر توسعه، بازسازی و بهینه سازی از خطوط و تاًسیسات انتقال نیروی برق بمنظور جلوگیری از بروز حوادث ناشی از کار و در نهایت صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور باشیم.

در ادامه "عباس شیرازی" مسئول واحد ایمنی معاونت بهره برداری برق باختر آیین نامه مذکور را برای حاضرین در جلسه تشریح کرد وگفت: در آیین نامه جدید با وجود گستردگی شبکه برق و نیاز به عملیات در یک یا چند ایستگاه مرتبط بطور همزمان قوانین آن لحاظ شده و همچنین رفع بلاتکلیفی و عدم احصای شرایط ایمنی کار در محیط های بی برق بعلت نبود قوانین و فرم های مربوطه در اجرا و انجام بعضی از مانورها و عملیات ها از دیگر ویژگی های این آیین نامه است.

وی افزود: رفع ابهام درکاربرد صحیح بعضی از فرم های حفاظتی (ضمانت نامه ها) و کارت ها اعم ازکارت های حفاظتی و عملیات ممنوع در این آیین نامه جدید آمده است.

وی در خصوص سایر بندهای آئین نامه خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی با توجه به وجود گستردگی شبکه برق و نیاز به انجام عملیات در یک یا چند ایستگاه مرتبط بطور همزمان ارتباط فراهم شده و شیوه های صدور و لغو (ابطال) و نحوه تکمیل فرم ها وکارت ها درآیین نامه فعلی بطور کامل درج شده است.

وی ادامه داد: همچنین، تعاریف بعضی از اصطلاحات و عبارت ها که در متن از آنها استفاده شده بود، در آئین نامه جدید قید شد و نیز تهیه فرم مربوطه جهت انجام کار روی مدارهایی که بی برقی کامل آنها امکان ندارد، از دیگر ویژگی های آیین نامه جدید است.

شیرازی گفت: در آیین نامه جدید شرح وظایف افراد مجاز اعم از صادرکننده، تصویب کننده و مجری انجام کار از صدور مجوز وضمانت نامه ها تاپایان کار تفکیک شده است.

مسئول واحد ایمنی معاونت بهره برداری برق باختر اظهار داشت: جابجایی بعضی از مواد به بخش تعاریف و ضمایم باتوجه به شکل ماهیت و محتوای آنها در این آیین نامه آمده است.

وی در پایان بیان داشت: به دلیل اهمیت مبحث ایمنی چه در بعد حفظ جان نیروهای ارزشمند انسانی و چه از لحاظ هزینه و مباحث حقوقی وقانونی لزوم پرداختن به این مبحث بسیار با اهمیت به نظر می رسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 266
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران