پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 510134 تاریخ : 1399/01/13-17:21:46
,17,
آیین نامه اعطای تسهیلات 75 هزار میلیارد تومانی به کسب و کارها در حال تدوین است

وزیر صمت در حاشیه جلسه هیات دولت:

آیین نامه اعطای تسهیلات 75 هزار میلیارد تومانی به کسب و کارها در حال تدوین است

رحمانی در مورد تامین و توزیع کالاهای اساسی به خصوص اقلام بهداشتی در سطح کشور، گفت: عموم واحدهای صنعتی تولید کننده اقلام مورد نیاز این روزهای مردم، حتی در ایام تعطیل نیز فعال هستند و این روند نه تنها اقلام بهداشتی، بلکه سایر اقلام و مایحتاج ضروری مردم از جمله مواد غذایی را نیز شامل می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا رحمانی در خصوص تولید و تامین کالاهای بهداشتی مرتبط با کرونا افزود: طبیعتا روند عادی تولیدات بهداشتی که نیاز کشور را به طور کامل پوشش می داد با شیوع این بیماری با شوک تقاضا مواجه شده و با این وجود، همه واحدهای فعال در این زمینه، با یک رویکرد قابل تقدیر پای کار آمدند و فقط تولید مواد ضدعفونی کننده در مقایسه با اول اسفند 98 بیش از 8 برابر افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: اقلامی مثل ماسک سه لایه، در بخش تولیدات صنعتی 4 برابر رشد تولید داشته و علاوه بر این در حوزه اصناف نیز ظرفیت های خوبی در تولید این کالا ایجاد شده و به تامین نیاز کشور کمک می کند.

رحمانی ادامه داد: این در حالی است که مردم شریف و وظیفه شناس کشورمان در نقاط مختلف در این عرصه ورود کرده و به تولیدات موجود کمک نموده اند و همچنین در موارد متعددی واحدهای صنعتی با تغییر خطوط تولید، برای تولید ضدعفونی‌کننده ها فعال شده اند و این امکان با هماهنگی های انجام شده میان وزارت صمت و بهداشت با تسریع در صدور مجوزهای لازم و فرآهم کردن تسهیلاتی متناسب صورت پذیرفته است.

وزیر صمت تصریح کرد: همه این تلاش ها در راستای رفع دغدغه ها و تامین نیاز های مردم عزیز کشورمان انجام می شود.

رحمانی تاکید کرد: در شرایط فعلی و برای تامین حداکثری نیازهای مردم در مواردی هم که نیاز به واردات بوده، اقدام شده و ادامه هم دارد و همین‌طور اگر نیاز به محدودیت و ممنوعیت صادرات در مواردی بوده، اعمال شده است.

وی در خصوص اعطای تسهیلات حمایتی به واحدها و کسب و کارها گفت: طبعاً بعد از شیوع کرونا برخی کسب و کارها دچار آسیب هایی شدند، در همین راستا دولت 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ بهره 12 درصد مصوب نموده است و آیین نامه آن در حال تدوین است و این شامل اصناف و واحدهایی در این حوزه است که آسیب دیدند و یا در سایر حوزه ها مثل شرکت های حمل و نقل، مسافری، هتل ها و...، نیز می شود.

وزیر صمت افزود: البته مصوبه‌ای نیز برای استمهال بدهی این واحدها گذرانده شده که شامل شرکت های خدمات رسان و بیمه نیز می شود و تمام تلاش دولت بر این است که با جمعبندی همه موارد به کمک بخش های آسیب دیده بیاید و در جلسه امروز نیز آقای رئیس جمهور اعلام کردند 10 میلیارد دلار برای کار اختصاص یافته و همچنین علاوه بر 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعلامی، 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات دیگر نیز در این زمینه مد نظر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به نظرم همه تلاش دولت بر این است که علیرغم همه مضایق موجود حمایت های لازم را از کسب و کارها داشته باشد تا سریعتر به روند عادی تولیدات و فعالیت خود بازگردند.

رحمانی اضافه کرد: مهم این است که در شرایط حاضر همه در کنار یکدیگر به حل مشکلات و عبور از این وضعیت کمک کنیم تا هر چه سریعتر رونق به کسب و کارها و واحدهای تولیدی ما برگردد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 305
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران