پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 512779 تاریخ : 1399/02/24-11:33:00
,15,
اینترنت دانشجویان رایگان نیست، بعضی سایت های دانشگاهی رایگان شده

اینترنت دانشجویان رایگان نیست، بعضی سایت های دانشگاهی رایگان شده

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ترافیک دانشجویان رایگان نشده، بلکه دسترسی به سایت های دانشگاهی رایگان شده و به همین دلیل درصورت مراجعه دانشجویان به سایت های دیگر، از حجم اینترنت آنها کم می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، پس از تصمیم به برگزاری کلاس های دانشگاه ها به صورت مجازی به دلیل گسترش ویروس کرونا در کشور، یکی از مسائل اصلی، دسترسی دانشجویان به اینترنت اعلام شد و اینکه مشکل اصلی که برای آموزش مجازی دانشجویان، بحث تهیه اینترنت و هزینه بر بودن آن است، به همین دلیل دانشجویان خواستار رایگان شدن حجم اینترنت مصرفی کلاس های مجازی شدند و وزارت ارتباطات وعده هایی را در راستای رایگان شدن اینترنت آموزش مجازی داد.

با وجود این، فرآیند رایگان شدن این سامانه های آموزشی همچنان فراز و فرودهایی دارد، از طرفی دانشجویان معتقدند حضور در کلاس های آنلاین از حجم اینترنت آنها می کاهد و در مقابل اپراتورهای اینترنتی ادعا می کنند ترافیک لیست آی پی های ارایه شده به آنها رایگان شده و اگر سامانه ای رایگان نیست، حتما آی پی آن در فهرست وجود ندارد.

در این راستا حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برای رایگان کردن اینترنت دانشگاهی، لیستی از دانشگاه ها و وزارت علوم، وزارت بهداشت و مراکز حوزوی گرفتیم که ممکن است شامل همه دانشگاه های کشور نباشد. این لیست شامل آدرس سایت های آموزشی است که امکان آموزش آنلاین را داشته باشد.

وی درباره کم شدن حجم اینترنت به دلیل تغییر آی پی توضیح داد: اگر هنگام استفاده از خدمات آنلاین دانشگاه آی پی عوض می شود و این آی پی در لیست نیست، ما کاری نمی توانیم کنیم. از طرفی ما ترافیک دانشجویان را رایگان نکردیم، بلکه دسترسی به سایت های دانشگاهی را رایگان کردیم. دانشجویان ممکن است با این اینترنت به سایت های دیگری هم مراجعه کنند که ترافیک اینها رایگان نیست و از حجم اینترنت آنها کم می کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این لیست تا کنون بیش از 170 سایت و سامانه را شامل شده، اظهار کرد: هر آدرسی که در این لیست به ما اعلام شده، آنها را به اپراتورها اعلام کردیم و اپراتورها هم اینترنت رایگان را اعمال کردند. طبق بررسی ها، این اقدام در اپراتورهای بزرگ و سروکوها انجام شده و اگر غیر از این باشد به محض اینکه ما گزارشش را دریافت کنیم، پیگیری می کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 338
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران