پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519965 تاریخ : 1399/07/01-11:57:46
,11,
ایرباس هواپیماهای هیدروژنی با آلایندگی صفر می سازد

ایرباس هواپیماهای هیدروژنی با آلایندگی صفر می سازد

شرکت ایرباس از تولید هواپیماهای هیدروژنی با میزان آلایندگی صفر خبر داده است. این هواپیماها برای انجام پروازهای تجاری تا سال 2035 در دسترس قرار می گیرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از یورونیوز، ایرباس روز گذشته از تولید سه نوع هواپیمای جدید در آینده خبر داد. هدف از تولید همه این هواپیماها به صفر رساندن میزان آلایندگی آنها است. بدین منظور در تمامی این هواپیماها از سوخت هیدروژنی استفاده می شود.

گولائوم فائوری مدیرعامل ایرباس تحقق این هدف را لحظه ای تاریخی برای ایرباس توصیف کرده است. یکی از مدل های این هواپیماها قادر به حمل 120 تا 200 مسافر بوده و می تواند مسیری 3700 کیلومتری را طی کند. هواپیمای یادشده مجهز به موتور توربینی هیدروژنی به جای موتورهای سوخت جت متداول در هواپیماهاست.

مدل دوم این هواپیماها تا 100 مسافر را حمل می کند و قادر به پیمودن مسیری 1850 کیلومتری است. هواپیمای مدل سوم نیز از بال های تاشدنی برخوردار بوده و با حمل 200 مسافر مسیری 3700 کیلومتری را می پیماید.

آزمایش موتورهای این هواپیماها ظرف چند ماه آینده آغاز شده و نمونه های اولیه آنها تا قبل از پایان دهه جاری میلادی تولید خواهند شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 230
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران