پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445865 تاریخ : 1397/10/24-11:48:58
,17,11,
ایران در حوزه مهندسی سواحل دریایی سرآمد منطقه است

در نشست تقدیر از کمیته علمی ICOPMAS 2018مطرح شد:

ایران در حوزه مهندسی سواحل دریایی سرآمد منطقه است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با روند رو به رشد برقرار شده طی این سال ها، کنفرانش آیکوپمس توانسته است ج خودش را در منطقه و چه بسا در سطح جهانی تثبیت کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم تقدیر از کمیته علمی سیزدهمین همایش سواحل ، بنادر و سازه های دریایی ( ICOPMAS 2018 ) ، آسیب شناسی اجرایی و ارتقای محتوایی همایش ICOPMAS، خاطر نشان کرد: جای بسی افتخار دارد که کشور ایران در حوزه مهندسی سواحل و سازه های دریایی، در سطح منطقه سرآمد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه « در حال حاضر ایران به قابلیت صدور خدمات فنی و مهندسی در منطقه و جهان دست یافته است» تاکید کرد: با توجه به نقش و کارکرد ارتباطی همایش آیکوپمس ، امیدوارم ارتباطات حاصل شده از این نشست طی 13 دوره گذشته، امکان صدور خدمات فنی و مهندسی و ارزش افزوده برای کشور را هرچه بیشتر فراهم کند.
 
راستاد در بخش دیگری از سخنان اش به حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی اشاره کرد و از « اجرای دیوار دیافراگمی برای اولین بار توسط پیمانکار داخلی » خبر داد و تصریح کرد: با این قابلیت، من بعد از این ، دیگر هیچ الزامی نداریم برای چنین پروژه هایی از جوینت خارجی کمک بگیریم.
 
به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، تجهیزات دیوار دیافراگمی خریداری و به داخل کشور منتقل شده است.
 
دورنمای واگذاری برگزاری همایش آیکوپمس به NGO
 
محمد رضا اله یار؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر نیز در این نشست، با اشاره به ارتقای دانش سواحل، بنادر و سازه های دریایی به عنوان هدف محوری همایش آیکوپمس، گفت: به رغم برگزاری مطلوب همایش  ICOPMAS 2018، به هیچ وجه نباید از وضع موجود راضی باشیم ؛ چراکه شرط بهبود و پیشرفت عدم رضایت از شرایط موجود است.
 
وی با اشاره به تشکیل انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی بر اساس تصمیم کمیته علمی کنفرانس آیکوپمس ، اظهار داشت: دورنمای نهایی این است که همایش ICOPMAS به صورت کامل به دست یک انجمن و NGO برگزار شود.
 
عضو هیات عامل سازمان بنادر همچنین از آمادگی این سازمان مبنی بر واگذاری بخش علمی همایش آیکوپمس در دوره 2020 به انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی خبر داد.
 
حمید خلیلی؛ مدیرکل سواحل و بنادر نیز با بیان این اینکه مقالات همایش  ICOPMAS 2018به صورت صرفا انگلیسی و با سخت گیری های علمی بیشتر انتخاب شدند، افزود: مجموعا از مقالات ارسالی به دبیرخانه ، تعداد 249 مقاله پذیرفته شد ؛ به نحوی که هر مقاله به صورت بی نام برای 5 داور ارسال و سپس بررسی شد.
 
دبیر همایش ICOPMAS 2018 با تاکید بر اینکه مقالات بررسی شده توسط داوران مجدد مورد بازنگری قرار گرفت، توضیح داد: از 249 مقاله پذیرفته شده، 80 مقاله به صورت شفاهی و سخنرانی و 71 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.
 
خلیلی برگزاری نشست های آسیب شناسانه در حوزه همایش های علمی و تخصصی را لازم و موثر دانست و ابراز امیدواری کرد که در همایش های آتی آیکوپمس ، شاهد حضور بیشتر مجموعه های دانشگاهی ، مجموعه های اجرایی و شرکت های مهندسین مشاور باشیم.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 232
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران