پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492277 تاریخ : 1398/07/24-17:11:34
,10033,22,
ایران دارای رتبه سوم دنیا در تدوین استانداردهای نانو است

ایران دارای رتبه سوم دنیا در تدوین استانداردهای نانو است

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد گفت: با تلاش جوانان با استعداد کشور توانستیم در زمینه نانو رتبه سوم از نظر تدوین استانداردها و رتبه چهارم دنیا از نظر فناوری‌های نانو را کسب کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، پریچهر قزلباش روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ جنوبی افزود: سازمان ملی استاندارد به مبحث نانو ورود پیدا کرده است و هفته گذشته با همکاری مرکز نانو، صدمین استاندارد تدوین شده نانو را در کشور جشن گرفتیم.

وی بیان کرد: در سازمان ملی استاندارد به موضوع حلال بودن کالا ورود پیدا کردیم که اگر بتوانیم سهمی از صادرات حلال را بر عهده بگیریم نیازی به نفت نخواهیم داشت.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد ادامه داد: بدین معنا که اگر پنج درصد گردش مالی صادرات جهان را بر عهده بگیریم حدود 125 میلیارد دلار درآمد خواهیم داشت که چهار برابر درآمد کنونی نفت خام کشور است.

وی اظهار داشت: اخیرا بر اساس توافقی که با معاون امور زنان ریاست جمهوری صورت گرفت تلاش داریم مشاغل خانگی را راه‌اندازی کنیم و از این طریق زنان خانه‌دار بوم‌گاه اقتصادی کوچک راه بیندازند و مورد حمایت ما قرار بگیرند.

قزلباش اضافه کرد: در این راستا به صورت ارزیابی انطباق به زنان خانه‌دار فعال در این حوزه گواهی ارائه خواهد شد البته این موضوع مشمول استاندارد اجباری و غذا نخواهد شد.

وی یادآور شد: در موضوع انرژی و محیط زیست به عنوان مباحث جهانی نیز 90 استاندارد اجباری را به عهده داریم و صنایع انرژی‌بر را بررسی و به مقامات کشور گزارش می‌دهیم.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد ادامه داد: اگر مردم از برچسب‌های انرژی بر روی کالا اطلاع کافی داشته باشند، می‌توانند کالایی را تهیه کنند که میزان مصرف برق و حتی گاز آنان را به حداقل برساند که این موضوع بر مباحث زیست محیطی نیز تاثیرگذار است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی هم گفت: در سال‌های اخیر سازمان ملی استاندارد موفقیت‌های متعددی را در عرصه‌های بین‌المللی کسب کرده است.

محمدرضا مروی‌مقدم افزود: سال 96 رتبه سازمان ملی استاندارد 32، پارسال 27 و امسال بین 163 کشور دنیا رتبه 21 است و در آسیا نیز رتبه ایران بعد از چین و ژاپن و هم‌تراز با کره ‌جنوبی رتبه سوم را دارد.

وی با بیان اینکه اکنون در حوزه استاندارد با کشورهای اروپایی رقابت داریم ادامه داد: امید است هر سال چند پله بالاتر رفته و مثل سایر سازمان‌ها از جمله انرژی اتمی، صنایع دفاعی یا تولید علم به موفقیت‌های بسیار بزرگی دست یابیم.

مدیرکل استاندارد خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: دولت از سازمان استاندارد به ویژه اداره کل خراسان‌ جنوبی حمایت کرده است لذا زیرساخت‌های بسیار خوبی در استان پایه‌ریزی شده و از تکالیف تعیین شده توسط سازمان ملی استاندارد در مواردی فراتر رفته‌ایم.

وی اضافه کرد: تنها در مورد تدوین استانداردهای ملی به دلیل اینکه از لحاظ مالی در مضیقه بودیم به 80 درصد تکالیف تعیین شده عمل کردیم چون هزینه‌های رفت و آمد به مرکز خیلی زیاد بود.

همایش روز جهانی استاندارد روز پنجشنبه (فردا) با حضور مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد و مسئولان استانی در بیرجند برگزار می‌شود.

16 مهرماه روز ملی استاندارد نامگذاری شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 293
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران