پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450459 تاریخ : 1397/12/12-14:16:13
,17,21,
ایجاد کریدور شمال به جنوب و اتصال اقیانوس هند به آسیای مرکزی با تکمیل بندر چابهار

هاشمی تختی نژاد مطرح کرد:

ایجاد کریدور شمال به جنوب و اتصال اقیانوس هند به آسیای مرکزی با تکمیل بندر چابهار

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس گفت: تکمیل بندر چابهار می تواند زمینه ساز ایجاد کریدور شمال به جنوب و اتصال اقیانوس هند به آسیای مرکزی باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین هاشمی تختی نژاد رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس افزایش 50 درصدی میزان تخلیه و بارگیری کالا و محموله در بندر چابهار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه روند جذب سرمایه در بندر چابهار نشان دهنده آن است که این بندر در آینده ای نزدیک به یکی از قطب های بزرگ منطقه در عرصه تبادل کالا تبدیل خواهد شد.

بندر چابهار در مسیر جهش اقتصادی؛ ضرورت استفاده حداکثری از معافیت تحریمی

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره قرار گرفتن بندر چابهار در لیست معافیت های تحریمی آمریکا، افزود: این مسئله زمینه را برای توسعه چشمگیر بندر چابهار فراهم کرده، اما قطعا تحقق آن نیازمند برنامه ریزی دقیق توسط مسئولان و متولیان سازمان بنادر است.

بارگیری و تخلیه 85 میلیون تن کالا؛ چشم انداز نهایی توسعه بندر چابهار

وی گفت: طبق گزارش ها در شرایط کنونی ظرفیت بارگیری و تخلیه کالا در بندر چابهار به حدود 8 و نیم میلیون تن رسیده، اما چشم انداز نهایی توسعه این بندر حدود 85 میلیون تن در سال است.

اشتیاق کشورهای آسیا مرکزی برای استفاده از بندر چابهار

تختی نژاد تصریح کرد: کشورهای آسیای مرکزی و همسایگان جمهوری اسلامی ایران، اشتیاق قابل قبولی برای استفاده از بندر چابهار دارند، اما تحقق این مسئله نیازمند توسعه زیر ساخت های این منطقه از جمله جاده ها و حمل و نقل ریلی است.

ایجاد کریدور شمال به جنوب و اتصال  اقیانوس هند به آسیای مرکزی با تکمیل بندر چابهار

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به نظر من تکمیل بندر چابهار می تواند زمینه ساز ایجاد کریدور شمال به جنوب و اتصال  اقیانوس هند به آسیای مرکزی باشد.

لزوم استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای توسعه بندر چابهار

 

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس بر لزوم استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای توسعه بندر چابهار تأکید کرد و افزود: البته عملکردسازمان بنادر برای جذب سرمایه خوب بوده، اما برای شکوفایی چشمگیر نیازمند جذب کلان سرمایه گذاران در این عرصه هستیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 219
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران