پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507689 تاریخ : 1398/11/20-17:33:37
,15,
ایجاد چرخه ثبت و رسیدگی به شکایات در سایت نماد اعتماد الکترونیک

ایجاد چرخه ثبت و رسیدگی به شکایات در سایت نماد اعتماد الکترونیک

در صورتی که مشتریان با کسب‌وکار دارای نماد به مشکل برخوردند، این امکان فراهم شد تا شکایات خود را در سایت نماد اعتماد الکترونیک ثبت و پیگیری نمایند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، علی رهبری رئیس مرکز تجارت الکترونیکی امروز(یکشنبه) در نشست خبری خود با خبرنگاران از انتشار عملکرد کسب‌وکارهای الکترونیک دارای نماد اعتماد الکترونیک خبر داد و گفت: در صورتی که مشتریان با کسب‌وکار دارای نماد به مشکل برخوردند، این امکان فراهم شد تا شکایات خود را در سایت نماد اعتماد الکترونیک به ثبت برسانند.

وی افزود: واحدهای کسب‌کار موظفند طی مدت زمانی به شکایت پاسخ دهند و در صورت عدم پاسخگویی و یا پاسخ‌گویی دیر به شکایت، از سوی مرکز با آن‌ها تماس گرفته و علت پیگیری می‌شود تا اگر به شکایت پاسخ درست داده نشود، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رهبری دو کاربرد این سامانه را عدم وجود شکایت بدون پاسخ و کاهش تأخیر در پاسخگویی به شکایات عنوان کرد و گفت: بر این اساس این دو شاخص و نتایج آن در پروفایل عمومی یک کسب‌وکار ثبت خواهد شد.

رئیس مرکز تجارت الکترونیکی خبر داد: از روز چهارشنبه 23 بهمن ماه تعداد شکایت بدون پاسخ و تاخیر در پاسخ‌گویی شکایت در پروفایل عمومی تمام دارندگان نماد اعتماد الکترونیک قابل مشاهده است.

وی در رابطه با مزیت انتشار اطلاعات رسیدگی به شکایات اظهار کرد: با این کار نحوه عملکرد کسب‌وکار توسط مشتری بعدی دیده می‌شود و مشتری بر اساس شاخص‌های ثبت شده، نسبت به خرید تصمیم‌گیری می‌کند.

رهبری با بیان اینکه از این پس، نظارت مردمی و مصرف‌کنندگان بر کسب‌وکارها افزایش خواهد یافت، گفت: این کار موجب می‌شود که صاحبان سایت‌های فروش اینترنتی، کالا را به سمت اثربخش بودن نظارت‌ها هدایت کنند، به نحوی که بتوانند عملکرد خود را در پاسخگویی ارتقاء دهند.

در ادامه این نشست بهنام امیری سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردها، با بیان اینکه پنج شاخص برای سنجش میزان پایبندی کسب‌وکارها به ارائه کالا و خدمات وجود دارد، اظهار کرد: این شاخص‌ها شامل کیفیت سرویس، رضایتمندی، امنیت اطلاعات، وضعیت حال کسب و کار و پیشنه و سوابق عملکرد می‌شود.

وی افزود: در حوزه سوابق عملکرد، شکایت به صورت نمره منفی در سیستم در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه عدم پاسخگویی به شکایت یا تاخیر در شکایت به عنوان سوابق منفی منتشر می‌شود. هر کسب‌وکار چهار روز فرصت پاسخگویی به شکایت دارد که اگر در این بازه زمانی پاسخ ندهد، شامل تاخیر در پاسخ می‌شود.

امیری با بیان اینکه پیش از این اطلاعات عملکرد تنها در پروفایل شخصی کسب‌وکار نشان داده می‌شد، گفت: از زمانی که به کسب‌وکارها اعلام شد که این آمار بصورت علنی منتشر می‌شود، عملکردشان ارتقا یافته است.

وی اعلام کرد: اکنون بیش از 6138 کسب‌وکار با نماد اعتماد الکترونیک مشغول بکار هستند و از سال 95 هر سال بیش از 10 هزار کسب‌وکار جدید وارد فرایند تجاری کشور شده‌اند و نماد اعتماد الکترونیک دریافت کرده‌اند.

امیری عنوان کرد: از ابتدای طرح نماد اعتماد الکترونیک 23 درصد شکایت‌ها بین کسب‌وکار مشتری مختومه و حل شده‌اند، همچنین 37 درصد شکایت‌ها بابت عدم ارائه خدمت و تحویل کالا بودند و 18 درصد بابت عدم بازپرداخت وجه بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 269
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران