پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463889 تاریخ : 1398/02/15-14:59:38
,15,
ایجاد شیوه ‌نامه و دستورالعمل اجرایی در مواقع بحران از الزامات اقتصاد دیجیتال است

ایجاد شیوه ‌نامه و دستورالعمل اجرایی در مواقع بحران از الزامات اقتصاد دیجیتال است

با پیشنهاد شرکت اینترنتی تپ سی جلسه هم‌اندیشی حفاظت از داده‌ها در اقتصاد دیجیتال به‌منظور اشتراک‌گذاری تجربیات کسب‌شده در بحران‌ها برگزار شد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، جلسه هم‌اندیشی حفاظت از داده‌ها در اقتصاد دیجیتال با حضور مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی بزرگ و نمایندگان حوزه‌های حاکمیتی و تأثیرگذار در این حوزه برگزار شد .

 

این جلسه باهدف حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان به‌ویژه حوزه فناوری اطلاعات در راستای به اشتراک‌گذاری تجربیات کسب‌شده در مواقع بحران و بعد از بحران و همچنین بررسی اقدامات پیشگیرانه و ارائه راهکار برپا شد .

 

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش آمدن حادثه‌های اینترنتی نظیر اتفاق اخیر برای شرکت بزرگ تاکسیرانی را ازجمله موارد درس‌آموز دانست و گفت : هر حادثه‌ای می‌تواند سرآغازی برای بهتر شدن وضعیت در آن حوزه باشد .

 

وی ایجاد دستورالعمل متحدالشکل در زمان بحران را از الزامات کسب‌وکارهای اینترنتی دانست و افزود : عدم وجود پروتکل‌های ارتباطی در میان بازیگران حوزه خصوصی و حاکمیتی  در مواقع بحران می‌تواند منجر به  بحران بزرگ‌تری نظیر نشت اطاعات شود و همچنین وجود تیم رسانه‌ای در کنار مدیران کسب‌وکارها را از عوامل مؤثر در پاسخگویی صحیح و به‌موقع به افکارعمومی  عنوان کرد .

 

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تأکید بر اینکه کسب‌وکارهای بزرگ اینترنتی از سرمایه‌های ملی کشور است بر لزوم حمایت از این حوزه تأکید کرد و گفت:  با تصمیم‌گیری‌ نادرست در این عرصه ، فضا برای نقش‌آفرینی بازگیران غیربومی باز می‌شود و می‌بایست با مشارکت ارگان‌های دست اندکار، فضای مناسبی برای فعالین این حوزه ایجاد کنیم .

 

دکتر ناظمی مدیریت انتظارات و عذرخواهی از مردم را نقطه عطف مدیریت بحران و همچنین احترام به مشتری دانست و گفت : مرور نقاط ضعف قبل از هر رویداد و انجام اقدامات پیشگیرانه و ارتقاء سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امنیتی و تعامل مؤثر با واحدهای نظارتی مانند مرکز ماهر ریسک این حملات را به‌شدت کاهش می‌دهد و در این مسیر مرکز ماهر از تمام توان و دانش خود به‌منظور کمک به کسب‌وکارهای آنلاین و سایر حوزه‌ها استفاده می‌کند .

 

در این جلسه مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی تجربیات خود را در مواقع بحرانی ازجمله حملات اینترنتی و غیره به اشتراک گذاشتن و راهکارهایی را به‌منظور بهبود عملکرد و ارتقاء امنیت و همچنین انتظارات خود را حاکمیت ارائه کردند  



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 374
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران