پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281789 تاریخ : 1396/04/28-11:35:45
,10030,
ایجاد 450 هزار فرصت شغلی در بخش صنعت، معدن و تجارت در سال 96

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ایجاد 450 هزار فرصت شغلی در بخش صنعت، معدن و تجارت در سال 96

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی دولت برای ایجاد 450 هزار فرصت شغلی در بخش صنعت، معدن و تجارت در سال جاری در کشور خبر داد و گفت: 50 درصد برنامه ها برای ایجاد فرصت های شغلی در کشور، مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، « یدالله صادقی » در همایش تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان گیلان در رشت افزود: وی ادامه داد: از این تعداد فرصت شغلی، 250 هزار در بخش صنعت و واحدهای صنفی اعم از تولیدی، خدماتی فنی، توزیع خدماتی و خدمات بازرگانی و 200 هزار نیز در بخش صنایع و معادن است.

وی اظهار کرد: در همین راستا، در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی طی چهار سال گذشته، افزون بر هشت و نیم میلیارد دلار تفاهم انجام شده است.
وی با بیان اینکه از این میزان ، بیش ازهفت و نیم میلیارد دلار تبدیل به برنامه شده، افزود: پنج و نیم میلیارد دلار بعد از توافق برجام بوده است.
صادقی تصریح کرد: این آمارها نشان دهنده آن است که تلاش دولت برای تعامل عزتمندانه با دنیا نتیجه بخش بوده، اگرچه عده ای تلاش می کنند که این دستاوردها را کدر نشان دهند.


معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: فشارهای بین المللی و روش اداره کردن کشور ، شرایط دشواری قبل از روی کارآمدن دولت یازدهم برای مردم بوجود آورده بود ولی مردم ایران ، به صحنه آمدند و تفکری را برگزیدند که عقلانیت و تنظیم امور در جهت امیدبخشی را در دستور کار دارد.


وی تصریح کرد: اگرچه وضعیت به صورت مطلوب ، مورد رضایت و جبران کننده گرفتاری هایی که در دولت گذشته بوجود آمده، نیست؛ اما به گواه آمار افق کاملاً روشن، برنامه ها مشخص و تلاش های صورت گرفته در جهت صحیحی است.
صادقی یادآور شد: دولت یازدهم با فشارهای بین المللی و خزانه خالی روبرو شد اما توانست با کاهش هزینه ها ، انضباط بخشی و کنترل لازم در حوزه های مالی و پولی در هزینه کردها و مخارج، درآمدها را بسوی پروژه های عمرانی سوق دهد.
وی با بیان اینکه بین 33 تا 34 درصد اقتصاد کشور در بخش صنعت برنامه ریزی می شود، گفت: بر همین اساس رشد صنعتی از منفی 10 درصد تا سال 1392 (در دولت گذشته) به مثبت شش و نیم درصد در سال گذشته رسیده است.
صادقی با بیان اینکه بیش از 20 هزار طرح در این چهار سال به بهره برداری رسید، گفت: بیش از 76 هزار میلیارد تومان در این طرح ها سرمایه گذاری و افزون بر 300 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.


وی ادامه داد: بموازات آن در بخش تجارت و خدمات تجاری حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز بیش از 750 هزار شغل ایجاد شده است.
وی به اهتمام دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید در جهت اشتغالزایی بیشتر اشاره و بیان کرد: با اقدامات حمایتی انجام شده، رتبه کشور در فضای کسب و کار از 152 به 120 بهبود یافته است.
صادقی گفت: اگرچه این رتبه مطلوب نیست اما باید فضای کسب و کار و تعامل با دنیا صحیح و از تمامی ظرفیت های داخلی و خارجی استفاده شود تا به نتایجی برسیم که مورد رضایت باشد.
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: از طریق سامانه بهین یاب و سایت مرکز امور اصناف طی سه ماه اول امسال، برای بهره برداری تا حدود یکصد هزار فرصت شغلی مجوز صادر کردیم و افراد شروع به کسب و کار کرده اند.


وی افزود: با وجود همه مشکلاتی که دولت با آنها دست و پنجه نرم می کند، نگاه ها به ایران جدی شده و شرکت ها و غول های نفتی همچون توتال، با وجود مخالفت آمریکایی ها و دیگران، برای سرمایه گذاری جلو آمده اند.


وی در بخش دیگری از سخنانش به ادامه حمایت های دولت از بخش تولید کشور اشاره و تصریح کرد: امسال دولت برای رونق تولید، نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی کشور و همچنین واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، حدود 30 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است.
وی همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از تولیدکنندگان نسبت به پدیده مخرب قاچاق کالا که به تولید صدمه می زند، دغدغه مند هستند، گفت: با اقدامات و شرایط فراهم شده ، حجم قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار در سال 92 به 12 و شش دهم میلیارد دلار در شرایط کنونی رسیده است.
صادقی همچنین با اشاره به اصلاح شبکه های توزیع و نظام توزیع افزود: دولت ضمن پیش بینی برای حمایت از واحدهای سنتی، برای به حداقل رساندن واسطه ها و کاهش دادن هزینه ها اقدات خوبی انجام داده است.


معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش دولت تدبیر و امید برای تعامل عزتمندانه با دنیا، نتیجه بخش بوده و آمارهای جذب سرمایه گذاری خارجی در پروژه های بزرگ ، مؤید این مهم است
در پایان این مراسم از 34 واحد صنعتی برتر استان گیلان تجلیل شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 338
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران