پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433232 تاریخ : 1397/09/20-13:40:02
,17,25,
ایجاد 270 هزار فرصت شغلی جدید در بخش صنعت و معدن

دکتر نوبخت در آیین مبادله تفاهم‌نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

ایجاد 270 هزار فرصت شغلی جدید در بخش صنعت و معدن

تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور مبادله می‌شود، تفاهم‌نامه برنامه تولید و اشتغال حوزه صنعت و معدن است که ایجاد 270 هزار فرصت شغلی جدید در بخش صنعت و معدن را هدف‌گذاری نموده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه، دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در آیین مبادله تفاهم‌نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر افزود: در مجموع، 21 هزار میلیارد تومان منابع برای تحقق اهداف این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است که ده هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی، ده هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات نظام بانکی و یک‌هزار میلیارد تومان هم از محل خزانه‌داری کل کشور برای پرداخت تفاوت نرخ سود تسهیلات در نظر گرفته شده است.

دکتر نوبخت با بیان این که نرخ سود تسهیلات در مناطق محروم 12 درصد و در مناطق غیرمحروم 14 درصد خواهد بود، اظهار داشت: چهار برنامه‌ برای تحقق اهداف این تفاهم‌نامه در نظر گرفته‌ایم و برنامه اول این است که دوهزار و 66 واحد نیمه‌ تمام صنعتی و معدنی را که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تکمیل خواهند شد که با اجرای آن 130 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد برنامه دوم این تفاهم‌نامه گفت: برنامه دیگر در مورد دو هزار و 165 واحد صنعتی است که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و در صورت اجرایی شدن این مرحله، 52 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

دکتر نوبخت در ادامه اظهارات خود گفت: در برنامه سوم پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای فعال صنعتی و معدنی در نظر گرفته شده و با عملیاتی شدن این مرحله به واسطه فعال شدن ظرفیت‌های خالی، شاهد ایجاد 87 هزار فرصت شغلی جدید خواهیم بود.

وی برنامه چهارم این تفاهم نامه را مشتمل بر کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه خوشه‌های صنعتی و کلینیکی بیان کرد و افزود: 46 میلیارد تومان برای این مرحله در نظر گرفته شده و حدود یک‌هزار فرصت شغلی هم در این مرحله ایجاد خواهد شد.

دکتر نوبخت در ادامه اظهارات خود تصریح کرد که نه برنامه‌های تولید و اشتغال و نه هیچ برنامه دیگری با وجود تحریم‌ها متوقف نخواهد شد و بدخواهان بدانند که ما همچنان مسیر رشد و تعالی را با قوت و قدرت و با کمک خداوند متعال طی خواهیم کرد و مرعوب دشمنان و برنامه‌های کارشکنانه آنها نخواهیم شد.

وی تأکید کرد که اشتغال و تولید با توصیه و سفارش محقق نمی‌شود و ما با همکاری همه دستگاه‌ها و پایمردی ملت بزرگمان برای شرایط تحریم برنامه‌ریزی متناسب داریم.

دکتر نوبخت در خاتمه سخنان خود از حضور اصحاب رسانه برای پوشش خبری این رخداد قدردانی ویژه‌ای کرد.

گزارش مذکور حاکی است که پیش از سخنان دکتر نوبخت، دکتر رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در سخنان کوتاهی اظهار داشت: در حال حاضر بالای 80 هزار واحد صنعتی فعال و ده هزار معدن دارای پروانه فعالیت داریم و با ظرفیت وسیعی که در کشور داریم، امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، شاهد رشد و بالندگی بیشتر و رشد روزافزون تولید و اشتغال در بخش صنعت و معدن باشیم.

وی در ادامه سخن خود بر بهره‌برداری از ظرفیت کامل داخلی کشور و توسعه صادرات تصریح کرد و گفت: از مساعدت‌های ویژه دکتر نوبخت و سازمان برنامه و بودجه کشور در حمایت از بخش صنعت و معدن و تجارت قدردانی می‌کنم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 297
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران