پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 304707 تاریخ : 1396/07/01-13:48:55
,6,12,
آیا خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی آزاد می شوند؟

گزارش

آیا خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی آزاد می شوند؟

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت: هیچ تصمیم گیری تاکنون در این زمینه اخذ نشده و هر مطلبی که در این زمینه منتشر شده صرفا شایعه بوده و قویا تکذیب می شود.

بانک و صنعت ، طی هفته گذشته گمرک در خبری تحت عنوان بخشنامه جدید گمرک در خصوص فروش خودروهای بالای متروکه 2500 سی سی و الزام به مرجوع شدن این خودروها را اعلام کرد.

گرچه دستورالعمل جدید واردات خودرو که ماه هاست در انتظار تصویبش، بازار واردات خودرو آشفته شده، به دلیل عدم حضور رییس جمهور در جلسه آخر هیات دولت به امضا نرسیده است اما براساس شنیده‌ها این متن نهایی خواهد بود و در این صورت خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی آزاد خواهد شد. 

اما امروز 1 مهر 96 خبری از جانب مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات با عنوان تکذیب آزادسازی واردات خودروهای لوکس با حجم موتور بیش از 2500 سی سی بر روی برد خبری وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

علی آبادی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ برنامه‌ای برای تغییر معیار لوکس بودن خودروها از حجم موتور بالای 2500 سی سی نیز ندارد ، افزود : به منظور ساماندهی واردات خودرو به کشور، از چند ماه پیش دستور العملی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دولت ارائه شده که دو هدف اصلی توسعه صادرات خودروهای ساخت داخل و حمایت از صنایع داخلی را دنبال می کند.

وی  افزود: هیچ تصمیم گیری تاکنون در این زمینه اخذ نشده و هر مطلبی که در این زمینه منتشر شده صرفا شایعه بوده و قویا تکذیب می شود.

 

حال این سوال‌ها برای ما ایجاد میشود که:

1) بخشنامه تازه رسیده گمرک چه خواهد شد؟

2) آیا خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی آزاد می شوند؟

و در نهایت 3) چرا دو رکن اصلی اقتصاد کشورمان یعنی گمرک و وزارت صنعت باید یکدیگر را نقض کنند؟

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 322
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران