پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305660 تاریخ : 1396/07/13-14:11:44
,10029,
آیا بعد از تماس با پول کاغذی، دست‌های خود را می‌شویید؟

مقاله

آیا بعد از تماس با پول کاغذی، دست‌های خود را می‌شویید؟

اگر پاسخ شما منفی است پس حتما این متن را مطالعه کنید؛

بانک و صنعت؛ تحقیقات متعددی نشان داده است پول‌های کاغذی مکان قرار گرفتن صدها میکروبی هستند که در محیط وجود دارد. در مطالعه‌ انجام شده سال 2017 محققان یک عدد 1 دلاری کهنه را از بانکی در نیویورک دریافت کردند تا دریابند دقیقا چه چیزهایی روی این پول کاغذی وجود دارد. 

 

آنچه که محققان روی این پول کهنه کاغذی پیدا کردند صدها گونه از میکروارگانیسم‌ها بود که بیشترین آنها شامل میکروب آکنه می‌شد که نوعی مشکل پوستی محسوب می‌شود. محققان همچنین روی این اسکناس انبوهی از میکروب ‌های پوستی دیگر و همچنین باکتری واژینال، میکروب دهان، دی‌ان‌ای حیوانات خانگی و ویروس‌ها را پیدا کردند.

 

یکی از عجیب‌ترین تحقیق‌ها در همین رابطه روی یک 10 دلاری نشان داده است این امکان وجود دارد که اسکناس‌ها به موادمخدر نیز آغشته باشند. بررسی 10 دلاری‌ها در بسیاری از شهرهای امریکا نشان داد که 80 درصد آنها به کوکائین آغشته هستند.

 

شاید در کشورهای دیگر روی اسکناس‌ها اثری از کوکائین یا مواد مخدر دیده نشود اما این بدان معنی نیست که پول‌های کاغذی آلوده نیستند. همانطور که پیشتر اشاره شد آنها می‌توانند مسکن مناسبی برای حمل انواع ویروس ها، میکروب ها و باکتری‌ها باشند. فقط کافیست دستانتان را بعد از لمس پول کاغذی بشویید.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 376
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران