پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 495189 تاریخ : 1398/09/25-11:11:02
,5,
اگر موافق پالایشگاه‌سازی بودم چه می‌کردم؟

زنگنه در واکنش به سیاست‌های وزارت نفت در پالایشگاه‌سازی:

اگر موافق پالایشگاه‌سازی بودم چه می‌کردم؟

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره سیاست‌های وزارت نفت در پالایشگاه‌سازی گفت: اگر کسی مخالف پالایشگاه‌سازی است، چگونه تولید روزانه بنزین کشور را از 52 میلیون لیتر به روزانه 110 میلیون لیتر می‌رساند، پس اگر موافق پالایشگاه‌سازی بودم چه می‌کردم؟

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بیژن زنگنه صبح امروز دوشنبه، 25 آذرماه در نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت با عنوان «پترولیوم تیکاف» در محل پژوهشگاه صنعت نفت گفت: در سال 1376 هیچ دانشگاهی در ایران به معنای واقعی در بخش بالادستی صنعت نفت دانشجو نمی‌پذیرفت، اما هم‌اکنون در این بخش وضع خوبی داریم.

وی افزود: از سال 92 که به نفت آمدم تلاشم این بوده است که به‌صورت جدی و نه تشریفاتی وارد بحث پژوهش شوم و همسو با این موضوع 26 قرارداد پژوهشی امضا شده است.

وزیر نفت تصریح کرد: فاز نخست 9 قرارداد در بخش بالادستی، پنج قرارداد اکتشاف و 12 قرارداد برای ساخت انستیو پایین دستی بر اساس گزارش‌های ارائه شده پایان یافته و اجرای فاز دوم آن آغاز شده است.

زنگنه با بیان اینکه اراده صنعت نفت این است که دانشگاه‌ها درگیر حل مسائل صنعت نفت باشند و  این صنعت در مسیر پیش‌رو از آنها حمایت خواهد کرد، گفت: بازکردن درهای پژوهشگاه صنعت نفت روی دانشجویان و استارت‌آپ‌ها و حمایت ویژه از آنها را به‌طور جدی دنبال خواهیم کرد.

بنا بر اعلام وزارت نفت، وی ادامه داد: پیشنهادمان را برای تاسیس صندوق نوآوری صنعت نفت با سرمایه اولیه 100 میلیون تومان به‌زودی ارائه خواهیم داد.

به گفته وزیر نفت، طی مشورت با صاحب‌نظران فرآیندی برای استقرار استارت‌آپ‌ها در منطقه ری طرحی ارائه شده است، پیش بینی این است 150 استارت‌آپ را بتوانیم در ری مستقر کنیم.

زنگنه گفت: به نیروهای جوان و خلاق امیدوارم و تلاشم این است تجربه خود را به‌صورت رایگان در اختیار جوانان قراردهم تا در بخش‌های مختلف صنعت نفت ابراز وجود کنند.

وزیر نفت در حاشیه نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت با عنوان پترولیوم تیکاف در جمع خبرنگاران گفت: طرح‌ فراگیر پالایشی سیراف در حال اجراست و طبق تفاهم‌های انجام‌شده، منابع مالی آن از طریق بانک مرکزی تامین خواهد شد.

اگر موافق پالایشگاه‌سازی بودم چه می‌کردم؟

وی در پاسخ به پرسشی درباره سیاست‌های وزارت نفت در پالایشگاه‌سازی گفت: اگر کسی مخالف پالایشگاه‌سازی است، چگونه تولید روزانه بنزین کشور را از 52 میلیون لیتر به روزانه 110 میلیون لیتر می‌رساند، پس اگر موافق پالایشگاه‌سازی بودم چه می‌کردم؟

وزیر نفت با اشاره به این‌که چه کسی در تاریخ صنعت نفت توانسته‌ است افزایش 2.2 برابری در حوزه تولید سوخت را محقق کند، گفت: عده‌ای علاقه دارند چیزهایی را بگویند، ما هم توضیح می‌دهیم، برخی اوقات شنیده می‌شود، اما برخی اوقات هم آن قدر سر و صدا زیاد است که شنیده نمی‌شود.

زنگنه با تاکید بر اینکه واقعیت این است که اقدام‌های وزارت نفت در پالایشگاه‌سازی بسیار مهم و بزرگ است، افزود: نمونه آن توسعه پالایشگاه تبریز، اصفهان و بندرعباس، آبادان و ستاره خلیج‌فارس است، اما باز هم تاکید می‌کنم که مشکل سوخت کشور را نباید در پالایشگاه‌ها جست‌جو کرد، بلکه مشکل سوخت کشور را باید در فناوری خودروها جست‌وجو کرد.

وی با اشاره به صحبت‌های روز گذشته خود درباره ملی شدن سوخت گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) گفت: باید از سوخت سی‌ان‌جی به عنوان یک سوخت ملی حمایت کرد، اما آن هم سبب نمی‌شود بازده حرارتی و مقدار مصرف ما پایین بیاید، اما سوخت 50 سنتی بنزین به سوخت گاز 20 سنتی تبدیل می‌شود که همین موضوع برای اقتصاد ملی ما مهم و تاثیرگذار است.

تحریم‌ نفت ایران با هدف بازاریابی برای نفت شیل آمریکا

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره سیاست‌های آمریکا برای اعمال نفوذ در بازار جهانی نفت گفت: من هیچ شکی ندارم که یکی از دلایل آمریکا برای تحریم ایران و ونزوئلا، فراهم کردن بازار برای نفت شیل خودش، آن هم با قیمت‌هایی است که سرمایه‌گذاری را توجیه کند.

زنگنه افزود: آمریکا در دو سال پیاپی 2018 و 2019، هر سال 1.5 میلیون بشکه به تولید خود اضافه کرد که با قیمت‌های بالای 60 دلار فروخت و بدون زحمت هم توانست با خارج کردن ایران و ونزوئلا، بازار را در اختیار داشته باشد، بنابراین این موضوع تنها سیاسی نبود، بلکه قضیه اقتصادی هم بود که پوششی سیاسی به خود گرفت و با زور و گردن‌کلفتی آن را اعمال کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 341
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران