پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465389 تاریخ : 1398/03/05-15:53:50
,5,
اگر مردم و سازمان‌های دولتی همکاری کنند، خاموشی نداریم

وزیر نیرو:

اگر مردم و سازمان‌های دولتی همکاری کنند، خاموشی نداریم

وزیر نیرو گفت:اگر مردم و سازمان‌های دولتی همانند سال گذشته در مصرف برق به ویژه در خصوص دستگاه‌های سرمایشی همکاری لازم را داشته باشند تابستان امسال را بدون بروز مشکل سپری خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا اردکانیان وزیر نیرو در خصوص وضعیت خاموشی‌های تابستان گفت: باوجود اینکه امسال بارش‌های مناسبی صورت گرفته نیروگاه‌های برق آبی در شرایط بهتری به سر می‌برد، اما افزایش زودرس دمای هوا نشانه‌ای بر مصرف بالا در کشور است. این وزارتخانه مطابق برنامه در حال افزایش ظرفیت تولید انرژی در کشور است، اما در صورت پیشی گرفتن مصرف از تولید خاموشی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه بروز خاموشی یا مواجه نشدن با آن به مصرف مشترکان بستگی دارد، گفت: اگر مردم و سازمان‌های دولتی همانند سال گذشته در مصرف برق به ویژه در خصوص دستگاه‌های سرمایشی همکاری لازم را داشته باشند تابستان امسال را بدون بروز مشکل سپری خواهیم کرد و نه تنها خاموشی در بخش خانگی اتفاق نخواهد افتاد بلکه صنعت نیز با هیچ گونه اختلالی مواجه نخواهد شد.

این مقام مسؤول ادامه داد: اگر به هر دلیلی و با تصور اینکه افزایش بارش‌ها این احساس ایجاد شود که مشکلی در تأمین برق نخواهیم داشت و روند مصرف افزایش یابد به خصوص در استفاده از وسایل سرمایشی احتمال بروز خاموشی در شبکه وجود دارد.

وی در خصوص راهکار پیشگیری از خاموشی اظهار داشت: ما باید مانند بسیاری از نقاط دنیا که توجه زیادی به نوع مصرف دارند بپذیریم که دمای آسایش 23 و 24 درجه سانتی گراد است و به ویژه در مناطق گرمسیر به دنبال ایجاد شرایط بسیار سرد نباشیم که استفاده بیش از حد از دستگاه‌های سردکننده سبب بروز فشار زیادی به شبکه برق خواهد آورد.

به گفته وزیر نیرو، هر یک درجه کاهش دما و سرمای بیشتر منجر به صدها مگاوات نیاز بیشتر برای تولید برق خواهد شد که این موضوع فشار مضاعفی را بر شبکه برق ایجاد خواهد کرد بنابراین باوجود همه تلاش‌ها برای تولید برق ممکن است با کمبود مواجه شویم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 328
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران