پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450499 تاریخ : 1397/12/12-16:58:17
,11,22,
اکیپ‌های راهداری مشغول آماده‌سازی محورهای ویژه نوروز

اکیپ‌های راهداری مشغول آماده‌سازی محورهای ویژه نوروز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: برای ایمن‌سازی و بهسازی محورهای مواصلاتی استان در آستانه نوروز، اکیپ‌ها و نیروهای راهداری در محورها مشغول فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی, مدیراین اداره کل گفت: برای ایمن‌سازی و بهسازی محورهای مواصلاتی استان در آستانه نوروز، اکیپ‌ها و نیروهای راهداری در محورها مشغول فعالیت هستند.

علی زندی‌فر در هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی و حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی در امسال با اشاره به آمار تصادفات و وضعیت ایمنی رانندگی استان مرکزی تا بایان بهمن ماه امسال گفت: تعداد تصادفات فوتی درون شهری استان مرکزی در دی ماه 97 برابر با 5 تصادف بوده است که این تصادفات در حوزه برون‌شهری در دی ماه به 23 تصادف، در 10 ماهه امسال 315 تصادف، در بهمن ماه 21 تصادف رسیده است و در 11 ماهه، 336 تصادف منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان مرکزی حادث شده است.

وی تعداد تصادفات جرحی درون‌شهری دی ماه را 352 مورد تصادف عنوان کرد و افزود: در این ماه 97 تعداد 212 مورد تصادف جرحی برون‌شهری رخ داده است که این آمار در 10 ماهه نخست سال برابر با 2 هزار و 960 تصادف بوده است، همچنین 198 مورد تصادف جرحی در بهمن ماه سال جاری رخ داد که آمار 11 ماهه تصادفات در این بخش 3 هزار و 158 مورد ثبت شده است.

زندی‌فر با اشاره به یک مورد کشته ناشی از تصادفات درون شهری سر صحنه در دی‌ماه امسال گفت: تعداد کشته‌های سر صحنه تصادفات برون‌شهری در دیماه 30 نفر بوده است که این آمار در 10 ماهه نخست سال 408 نفر برآورده شد و با احتساب 25 کشته در بهمن ماه آمار 11 ماهه در استان مرکزی به 433 کشته رسیده است.

وی در خصوص آمار کشته‌های تصادفات درون‌شهری اظهار کرد: در 10 ماهه سال گذشته 66 نفر کشته ناشی از تصادفات به ثبت رسید که در امسال به 81 نفر رسیده است و 23 درصد رشد را نشان می‌دهد، همچنین 391 کشته در تصادفات محورهای برون‌شهری به 409 نفر رسیده و 5 درصد رشد ثبت شده است.

وی اضافه کرد: در 11 ماهه سال گذشته 15 کشته محورهای روستایی به 23 نفر افزایش یافته و 53 درصد رشد را نشان می‌دهد، کشته‌های برون‌شهری و روستایی در سال جاری با 6 درصد رشد به 432 نفر رسیده است که در حوزه تصادفات منجر به فوت، استان مرکزی رتبه 21 کشور را دارد، البته امسال روند کشته‌های محورهای برون‌شهری کشور و روستایی 2.3 درصد افزایش یافته و در حوزه مجروحین نیز 9.8 درصد رشد به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی 37 درصد آمار تلفات را مربوط به راه‌های اصلی و 23 درصد را مربوط به بزرگراه‌راه‌ها و 20 درصد تلفات را مربوط به آزادراه‌ها دانست.

وی با اشاره به اینکه 42 درصد علل فوت در تلفات جاده‌ای ضربه به سر است، افزود: 65 درصد سهم تلفات استان مرکزی در محل حادثه است که با توجه به میانگین 58 درصدی کشوری سهم استان از کشور بیشتر است، 48.6 درصد تصادفات شامل برخورد وسیله با وسیله است و در 49 درصد تصادفات فوتی سواری‌ها، خودروی دیگری حضور نداشته است و 39 درصد از تلفات در 45 درصد طول راه‌های برون‌شهری بوده است و محورهای اراک -ازنا، خمین-محلات، آزادراه ساوه-تهران، آزادراه  ساوه- همدان در سال جاری نسبت به 96 افزایش آمار تلفات ناشی از تصادفات را داشتند.

جان باختن سه هزار و 595 نفر در تصادفات برون‌شهری استان

زندی‌فر بیان کرد: براساس اعلام دانشگاه علوم بزشکی ساوه 2 هزار و 121 مجروح در تصادفات درون‌شهری و سه هزار و 595 نفر در تصادفات برون‌شهری در 11 ماهه 97 ثبت شده است، همجنین تعداد مجروحان درون و برون شهری خمین در دی‌ماه به ترتیب 40 و 11 نفر و در بهمن ماه نیز 22 و 18 نفر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل، نقل جاده‌ای با اشاره به آمار ارائه شده توسط سازمان پزشکی قانونی در حوزه تعداد کشته‌ها کفت: در حوزه درون‌شهری در 10 ماهه سال جاری 81 کشته و در حوزه برون‌شهری 407 کشته برجای مانده است.

وی افزود: در 10 ماهه نخست سال جاری 130 تصادفات واژگونی در محورهای مواصلاتی استان صورت گرفته است که این آمار در 11 ماه به 136 مورد رسیده است، همچنین در دی ماه 127 تصادف موتور سیکلت درون‌شهری حادث شده است و در تصادفات موتور سیکلت برون‌شهری در 10 ماهه 34 مورد و در 11 ماه 35 مورد تصادف به ثبت رسیده است که تعداد کشته‌های ناشی از این تصادفات در 10 ماه به 43 نفر و در 11 ماه به 45 نفر رسیده است.

زندی‌فر تعداد کشته‌های عابر پیاده درون‌شهری در دی‌ماه را یک نفر عنوان کرد و افزود: کشته‌های عابر پیاده در محورهای برون‌شهری در 10 ماهه 35 نفر و در 11 ماهه 40 نفر بوده است.

وی در خصوص عملکرد نظارتی و کنترلی بلیس راه و راهور استان بیان کرد: براساس اعلام پلیس راه و راهور در دیماه سال جاری به ترتیب 20 هزار و 76 مورد و 853 مورد تخلفات جریمه سرعت ثبت شده، همچنین تعداد 14 هزار و 353 تخلفات کمربند ایمنی و هزار و 211 تخلفات از سوی پلیس راه و راهور انجام گرفته است.

زندی‌فر در خصوص اعمال جریمه سرعت از سوی پلیس راه تصریح کرد: در 11 ماهه سال 97 تعداد 262 هزار و 178 مورد جریمه سرعت و 155 هزار و 652 مورد جریمه کمربند ایمنی صادر شده است.

وی با اشاره به متوسط نرخ جریان تردد شبکه‌های راه های استان مرکزی افزود: در دی ماه 334 وسیله نقلیه در ساعت از محورهای استان تردد داشته‌اند که این آمار در 10 ماهه 395 وسیله نقلیه و در 11 ماه 393 وسیله نقلیه در ساعت بوده است، متوسط نرخ تخلف از سرعت مجاز در دیماه 14 وسیله در ساعت بوده است که در بهمن ماه به 26 وسیله رسید و آمار 11 ماهه نیز 43 وسیله نقلبه در ساعت معادل 11 درصد وسایل نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی متوسط نرخ تخلف از عدم رعایت فاصله طول مجاز براساس سامانه تردد شمارهای مرکز مدیریت راه‌ها در دیماه را 37 مورد و در بهمن ماه 52 مورد دانست که در 11 ماهه 51 مورد برابر با 13 درصد ترددها را شامل می‌شود و گفت: میزان گشت‌های راهداری برای رسیدگی به تصادفات در 11 ماه 97 برابر با 45 درصد کل تصادفات بوده است.

وی بیان کرد: براساس اعلام ماموریت‌های مرکز فوریت‌های بزشکی استان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی خمین در دیماه 19 ماموریت درون شهری و 13 ماموریت برون شهری انجام گرفت که این آمار در بهمن ماه به 34 ماموریت درون شهری و 8 ماموریت برون شهری رسید، همچنین در 11 ماهه سه هزار و 850 ماموریت در ساوه انجام شد که 5 هزار و 716 مجروح به بیمارستان منتقل شدند.

فعالیت 4اکیپ روشنایی در محورهای استان

زندی‌فر افزود: به جهت ایمن‌سازی و بهسازی محورهای مواصلاتی استان مرکزی اکیپ‌ها و نیروهای راهداری در محورها مشغول فعالیت هستند به طوری که در حال حاضر 4 اکیپ روشنایی در محورها فعال، محور اراک-تهران توسط 5 خودرو در حال تیغ‌زنی است و تا نوروز تابلوهای محورها 4 بار دیگر شست‌وشو خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در خصوص ارسال فرم‌های اطلاعاتی توسط دستگاه‌های اجرایی به منظور ارسال به سازمان راهداری کشور گفت: متاسفانه هلال‌احمر و دانشگاه علوم‌پزشکی اراک تاکنون اطلاعاتی مبنی بر تصادفات، فوتی‌ها و مجروحان و ماموریت‌های خود در سال جاری ارائه نکرده‌اند که باید در این راستا تسریع شود.

تصویب 10مصوبه ششمین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان

در این جلسه 10 مصوبه ششمین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد اقدامات ایمن‌سازی 2 کیلومتر ابتدایی محور ساوه-بویین‌زهرا، خط کشی محور آشتیان-راهجرد، جداسازی و بهره‌برداری از باندهای رفت و برگشت 12 کیلومتر از محور خمین الیگودرز انجام گرفت، همچنین مقرر شد که جاده دسترسی تقاطع سنجان در محور اراک-بروجرد تا قبل از نوروز انجام ، تعریض و تکمیل باند دوم محور شهباز به شازند و آسفالت محور دلیجان به نراق به طول 8 کیلومتر انجام شود و با توجه به تصویب بودجه تامین 2 دستگاه خوروی دوربین توسط شورای شهر اراک این دو دستگاه سال آینده توسط شهرداری اراک تامین و  جهت ثبت تخلفات رانندگی در اختیار پلیس راهور قرار گیرد.

در این جلسه مصوب شد که راهداری، هلا‌ل‌احمر، پلیس و اورژانس نقاطی که خطوط ارتباطی و آنتن تلفن همراه دچار مشکل است به اداره کل ارتباطات و مخابرات جهت رفع تا نوروز اعلام کنند، همچنین برای باند جنوبی آزادراه ساوه-همدان چاره‌ای اندیشیده شود تا تلفات ناشی از تصادفات کاهش یابد و پیشنهاد شد که در این محور اکیپ‌ و پایگاه امدادی ویزه نوروز مستقر و افزایش یابد و به منظور کاهش سرعت در عوارضی دخان ایستگاه‌های تفریحی، گردشگری و نوروزگاه ایجاد شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 341
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران